ons

 
ONSDAG
130522
Hemming & Henning
Grattis
RESPEKT
 
 
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
 Hejsan
Då är det regn i dag också,
Det gör mig inget jag gillar alla väder så det är OK.
Sommaren är bäst för man slipper alla kläder,
man kan slänga på sig en klänning och tofflor och gå ut.
 På vintern måste man sätta på sig massa kläder för att man inte skall frysa.
Det är bara den skillnaden. Det kan vara skit kul på vintern när alla kläder är på plats..
 
Nu kör vi dagen.
 
Jag sov till 6.20 i dag det är något att fira, hurra.
In i en varm dusch och på med kläder så jag slipper bli kall.
Jag har ju de problemet nu att jag inte kan hålla värmen speciellt länge.
Måste alltid se till och ha reserver med mig.
 Så nu är det frukosten som väntar och jag har fil. müsli. c-vitamin, smörgås och kaffe.
Det är bra frukost.
 
Det lutar åt att jag får köra min trötta son till skolan i dag, fan att han inte kan skärpa sig.
Jag begriper inte. Vad är så svårt, är du ute sent på
skolkvällar får du ta att du är trött, men man går upp i tid i alla fall.
Tar sitt ansvar.
Nog om detta han kom iväg med lite mutning av mamma.
Jag körde honom ju.
 
Då har dagen kommit en bit på vägen och jag skall väl inte göra så
värst mycket mer är att åka till MAXI och handla.
Tar en snabb fika hos Kim. det var trevligt.
 
Nu är det bara hem med varorna, det var varmt i bilen. Min ost hade smält i
hopp en smula. det var rätt svettig. In med den i kylen fort som attan, hoppas den klarar sig.
Det andra klarade sig tror jag. Ja det är nog inge bra att ha varor i bilen inte.
 
 
 
Apropå bilen, alla har väl läst eller hört om detta med bilbränderna nu som är på tapeten.
Jag begriper inte varför man skall göra så här. Om nu det händer en sak i Husby eller var det var någonstans.
En man viftar med en stor kniv och beter sig konstigt. Det är inte normalt att göra så.
Någon ringer snuten, vad som hände i lägenheten kan man bara spekulera, men låt säga att mannen blev väldans arg och vifta mot snuten eller rent av skar en polis. Då kan det hända saker så klart.
 
 
 
Skit samma det som hände där hände, och det kan ju ha varit dumt eller i försvar ingen vet.
Men för det ger det inte dessa människor att börja elda bilar och skolor och andra saker.
För vad skall nu dessa små barn gå i skolan. Alla vet att skolan är viktig för små
barn, dom vill gå till skolan till sin fröken som är en viktig person i deras liv,
eller den där bilen som ägs av en människa som måste ha sin bil för att kunna fungera uti samhället.
Eller hjälper sin gamla mamma som bor uti ingenstans. Hur skall dom göra nu???
 
 
 
Får man göra så här??? är det moraliskt rätt, är det att vis respekt till sina medmänniskor??
Vi är ett neutralt folk som har börjat fått stora problem och vad kommer detta att leda till??
Oj det vill inte jag tänka på. Vilka kommer att få massa röster när det blir val nästa gång?
Oj oj det är riktigt otäckt.
Nog om detta man kan bli deprimerad för mindre.
 
 
 Nå ja nu skall jag äta och sen dra till Salem, min trollunge och två tjejer vill
att jag skall vara med dom??
Mammsen och pappsen skall gå på bio. Det låter bra de.
Så nu är jag här och pussar på flickorna.
Vi har mangadockan som är trött och inte riktigt är med i leken.
Trollungen som lägger sig på golvet för att sova. Och bandy tjejen som vill visa sina nya konster.
Så nu kom alla till ro till slut efter en smula tandagnissel är det lugnt som det ska.
 
Föräldrarna kom hem runt 21.45 och filmen var se värd tyckte dom.
Så jag får nog allt ta och se den .
Jag plocka upp Robin på vägen hem. Han var med
sina polare i centrum eller???
 
Nu är det bara god natt kvar och det är ju bra, en smula trött är jag.
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0