Röd torsdag

 
TORSDAG
130509
Reidar & Reidun
Grattis
 
 
 
 Kristehimmelfärdsdagen
Kristi himmelsfärds dag är inom kristendomen dagen då Jesus efter återuppståndelsen enligt Nya Testamentet lämnade jorden och fördes upp till himlen inför elva av apostlarna. Dagen infaller 39 dagar (den 40:e dagen) efter påskdagen. Precis som det flesta andra kristna högtider har man valt tidpunkten för att det redan firades en högtid vid den tiden på året. Skillnaden mellan Påsken och Kristi himmelsfärds dag som följer Påskdagen gentemot andra högtider som kristendomen har lagt sina högtider ovanpå är att dessa bygger på måncyklerna och således infaller vid olika datum olika år. Någon egentlig årsdag av Kristi återuppståndelse kan man alltså inte tala om. Den liturgiska färgen är vit på den här dagen.
 
Europadagen

Europadagen firas den 9 maj till minne av Robert Schumans deklaration 1950 om att skapa ett enat Europa för att bevara freden efter andra världskriget och skapa välstånd. Deklarationen låg till grund för skapandet av Europeiska kol- och stålgemenskapen (EKSG). Europeiska gemenskaperna (EG) beslutade vid sitt toppmöte i Milano 1985 att fira dagen som Europadagen.[1] Europadagen firas även den 5 maj av Europarådet, till minne av organisationens bildande den 5 maj 1949.

Europadagen utgör tillsammans med bland annat europeiska flaggan, Europahymnen och euron symboler för den europeiska integrationen. På vissa håll högtidlighålls Europadagen genom att europeiska flaggan hissas, men dagen firas inte hos den breda allmänheten av européer. Europadagen är en ledig dag för Europeiska unionens institutioner.[2]

 
 
 
 
GODER MORGON
 
 Hej hopp vi är tillsammans för en kort minut i dag också.
Det är ju kul att ses så här också.
Du missar inget av vad jag gör i alla fall.
Det kan ju vara en spännande upplevelse.
 
 
 
I dag skall jag vecka Saga hon har tvätt i dag klockan sju på morgonen.
Kan vara bra och få känna hur det känns att behöva tvätta så tidigt.
Nå väl jag ställer min klocka för jag vill sova lite eller åtminstone försöka.
Klockan skall ringa sex det blir bra tror jag.
Men vad händer tror du???
Nej jag vaknar inte av mig själv i dag jag sover och vaknar alltså av klockan,
som ringer klockan sex .... tror jag ja.
Någon har ställt om min klocka eller pillat på den eller vad vet jag.
Den ringer 04.50.
Den går fel ....... FAN!!!!!!
 
 
 
Jag ligger kvar för att hoppas på att somna om .......
Men nej då jag somnar inte om.
Då tar vi väl en dusch, gubben fixar frukost,
 
 
kaffe, smörgås med stekt ägg, C-vitamin och medicin.
Mumsigt gubben Tack.
 
Det blir att åka till affären och införskaffa lite pålägg och mjölk.
Det fattas alltid något i kylskåpet tycker jag.
Jag hatar att handla men det måste göras.
Jag hinner med lite av varje innan jag börjar i dag.
Har ett 13 - 21 pass i dag också.
 
 
Då åker jag till jobbet och känner att det kommer att bli en bra kväll.
Och det blir det alltid oavsett vem jag jobbar med.
Jag gillar att jobba kvällar,
Skulle kunna ha flera av dessa.
 
Jag har en liten plan på att lära ut GP till natten.
Men nu är dom inte riktigt med på tåget.
Och jag skall lära två av natt tjejerna i kväll.
Dom vill inte riktigt, jag försöker att förklara att GP skall inte ligga öppen för länge.
Men det går inte riktigt hem.
 
 Kommer hem lite senare än vad jag har planerat, men vad gör det??
Väl hemma så känner jag mig
trött
 
Sova time
 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0