tisdag

 
TISDAG
130514
Halvar & Halvard
Grattis
 
 
 
 
 
GODER MORGON
 
Hej
Nu kör vi med raket fart.
 
 
Klockan ringer 5 men i dag är jag så seg så jag vill inte gå upp.
Det är ju bra att det händer i bland,  men kanske inte när jag måste upp.
Men det är ju då detta fenomen händer.
Nå väl upp in i en kall dusch som vägra bli varm, jag fryser massor i dag.
Det är svin kallt i lägenheten.
BUUUUUURRRRRRR.
 
 
Hej hopp här har vi gubben uppe också. Han har den där farten - upp, käka, åka
stilen. Jag klarar inte riktigt det jag måste upp, dusch, käka, klä mig, kolla datorn, ta en kopp kaffe,
chilla lite sen iväg. Jag hatar värkligen att få rusa i väg då kan hela dagen kollapsa.
Det är ingen hit.
 
 
Så nu är jag på kaffet, skall preses ta ett toabesök innan jag
borstar tänder och fixar de sista.
Allt klart och inget glömt.
 Så nu kör jag till jobbet :)
 
 
 Väl på jobbet är det bara att sätta igång och köra järnet.
Det går i ett och det är så mycket att stå i och det rullar på.
Morgonrutiner är det moment som är jobbigast.
Man skall hinna med så mycket på så kort tid.
 
 
Vi har ungefär 58 boende och vi är i snitt 12 personal på att få upp
alla och givit frukost till alla helst före 9.30. vi  har några som skall
duscha så klart och det kan vara tigit om tid.
Men vi är ett så fint gäng så det funkar bra med fel marginal på 1.½ timme :)
 
Lunchen kom och jag fick sen rast i dag, 12.30.
Känns som om jag skulle äta en elefant, jag blir så hungrig vid den tiden.
Den är en smula sen. Jag vill gärna äta 12 men man får dela på sig så det passar alla.
 
 
dagen rulla på och ett tu tre så är klockan 17.00 och jag har ett
yoga pass som väntar. Så skönt att få sträcka på sig efter en lång arbetsdag.
Massa rygg flex var det i dag och det är hårda bud i Mellerud.
 
En kopp te och njutning av passet sen skall vi hem till familjen.
Det är väl inte så mycket att stå i utan man kollar runt på nätet och sen
var det ju eurovisions kval i dag.
Det hade jag glömt på lördag är det ju final.
Det var ju kul.
 
så nu får dagen vara slut och jag med den. 
 
GOD NATT
  
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
På återseende.
 
 
 
  
 
 
 
  Slut i rutan
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super grann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0