Allt om bakfoten

 
TORSDAG
131121
 Helge & Olga
Grattis
Virrpannan 
 
 Dagens citat
 Far från stan
 
Det är mer avkopplande att
promenera på en landsväg än på
en förortsgata. Det är skönare att
betrakta böljande kullar än en
parkeringsplats.
 
Det är mer avkopplande att segla
på det öppna havet än i en livlig
trafikerad hamn.
 
 
Hej där 
 Oj nu är det snart helg igen.
Vad det går fort.
Nästa helg får vi tända ljus.
Det kommer att bli så fint.
God morgon 
 
Gäsp ..... kollar klockan, den är 04.55.
Ja ja jag kan gå upp, klockan ringer ändå snart.
En varm dusch och sen ett par sekunder i en kall dusch så man vaknar.
På med kläder och fram med frukost.
Så en stund framför datorn.
 
Har man blivit en smula beroende av att kolla facebook??
Ja jag tror det, men jag har ju inget annat för mig på morgonen.
Frukosten tar längre tid och min mage mår bättre av om jag inte stressar.
Så man får väl räkna med att det är en bra sak.
"LER"
 
Nå ja till jobbet var det då, tar en sväng förbi Lollo.
Hon skall också med så det går ju bra.
Och titta här kommer Susanne också.
 
 
Vi hinner med en fika innan jobbet.
Jag skall dela medicin, en alldeles utmärkt uppgift för mig.
Och det kom en syster Lotta hit i dag, hon skulle vaksinera våra boende.
Så då är det en bra ide att jag följer med runt och råddar med henne.
 
Sen hinner jag även hjälpa några upp.
Så bra, vilken dag.
Går hem klockan 11.30.
 
Allt frid och fröjd ...... NOT.
Får ett mess att jag har gått hem för tidigt och att
jag skulle varit kvar till 12.30.
Men VA11111
Hur kunde jag missa de??
 
Leena sa ju 5 timmar att jag inte räkna tiden.
Hur korkat som helst.
Nu är det gjort och jag kan inte göra det ogjort.
Klantig jag är.
Trött i huvudet och en smula tagen är jag.
 
Är bjuden på lunch och sen hem och vilar.
Trött, Trött, Trött-
 
Ligger och vilar en stund, somnar nog till en stund.
Klockan är fyra nu så jag bör nog fixa maten.
Pyttipanna.
 
 
Alla skall äta i dag och det kan ju vara ovanligt.
Det är oftast två eller tre som skall äta samtidigt.
Robin är det som oftast inte äter med oss.
 
 
Ja nu är det kväll och man kan lägga ner huvudet och sova en stund.
 
Natti natt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0