Dan före

 
FREDAG
131122
 Cecilia & Sissela
Grattis
bra dag 
 
 Dagens citat
 Lukta på blommorna
 
Vissa dofter stimulerar produktionen
av den avslappnade
substansen serotonin i hjärnan.
 
Bland de mest verksamma av
dessa dofter är lavendel och
kamomill
 
Hej där 
Nu är det nära
"LER"
Tänk att det har snart gått ett år helt otroligt.
Och vilket år sen, mestadels kattastrofalt för min del.
Förutom barnbarn förstås.
Vi kollar in denna dag med ett leende.
 
 
 
God morgon 
 
klockan ringer i dag, oj är en smula trött.
Har haft lite konstig känning i kroppen.
Som om det rinner i kroppen, hur skumt som helst.
Huvudet är inte riktigt med i farten häller.
 
 
Men nu är jag uppe och duschad och frukosten intagen.
På med kläder och kollat på FB har jag gjort.
Det är bara att åka till Huddinge och plocka upp Lollo i dag också.
 
 
Så till jobbet.
Dagen är ju fredags frukost dag.
Den dagen som jag värkligen gillar mest av allt.
Men först dela medicin och dela ut frukostbrickor, bädda sängar.
 
 
Nu är det dags att ta sig till Rosenrummet och äta frukost.
Varma mackor massa grönsaker ost, skinka och ägg.
Mums filibabba.
 
Vi är ju både personal från ettan och tvåan, systrarna och chefen,
våran samordnare också.
Så här sitter vi och snackar och har en stund tillsammans.
Så kul så bra så gott.
 
Nu skall man jobba lite till, en duschning och lite hjälp här och där.
Har gått bra och i dag slutar jag 11.00
Tar bilen ner till macken för en kaffe och korv.
Sen skall jag in på Willys för att handla nödvändiga ting
till i morgon, ägg, mjöl, grädde, strössel fromage, grädde mm.
 
 
Så är det hem och vila.
En kopp kaffe på sängen är inte fel. Kolla TV.
Sen förbereda maten. Saga kommer hem vi tar en fika.
Hon skall iväg och äta hos en kompis.
 
Nu är det mat, ingen gubbe, jag får äta själv.
Kina mat.
Det blir mat till gubben och åtta matlåder.
Ingen av barnen är ju hemma, vad Robin är vet jag inte.
Ari dyker upp till slut men jag har redan ätit.
 
Han får äta själv och jag skall leta efter Robin.
Nu skiter jag i denna dag och tar mig en titt på en film. 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0