en fredag

 
FREDAG
131115
 Leopold
Grattis
 Min bort glömda onsdag
"LE"
 
 Dagens citat
 Tänk efter före
 
För att slippa pressen med
skulder bör du fundera över vad
du har råd med, långt innan
du funderar på vad du gärna
vill köpa.
 
Hej där 
Upptäckte just att min onsdag har försvunnit. 
Undra vad jag har förlakt den??
Det var ju min lediga dag och den var bara slapp och skön.
Ja men det är ju bara att köra på denna fredag då.
God morgon 
Hej och hå nu är det morgon och jag är vaken,
fixar frukost och drar på duschen en smula.
Har inge bråttom.
 
Så där skall titta lite på hemsidan för Sagas skola.
Lite krånglig men nu är det klart.
Man kan fixa saker på datorn.
Inte illa för gamla tanter, hihihi.
 
 
Så nu vaknar sonen och han är så där bra seg som bara han kan vara.
En kommunikation med han.
 
> hej .... skall fixa frukost.
- Ja gör det, tänk på klockan.
- ja ... (35 min senare)
- Va har du inte fixat frukosten än?
- Du är sen.
- Ne jag är snart klar, kan du köra mig till skolan sen, annars hinner inte jag äta.
- Gå upp tidigare så hinner du.
- Jag är trött ... det går inte. <
 
God morgon grabben se till att ställa klockan 30 minuter tidigare
så du hinner med ditt morgon stök.
Unge!!
 
Så min morgon är väldigt rogivande ... NOT.
Tänk att bara kunna rå sig själv och slippa allt stress runt om,
livskvalité heter det har jag hört.
Men den har inte jag måste jag då tillägga.
Bara stressigt liv med tonåringar och en själv.
 
Så nu skall vi återgå i ett lugnt och sansat levnad.
Jag får INTE stressa upp mig och jag skall hitta återhämtningar.
 Så lotus ställning, ljus och andas Phia andas.
....................
Puh, skönt.
 
 Det är nu time att fixa färdigt sig så man kommer till jobbet.
Har en fin kväll att göra.
Så.
Stå i köket är vad jag fick göra, alltid lika bra på kvällen.
Sen hjälpa några i säng och dela medicin.
Vad mer skall göras?
Inget.
Klart och på G hem.
Men det händer något på vägen hem .....
Jag blir as trött.
Så jag kan inte vara uppe en enda minut till.
Är så trött.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0