Hund vakt

 
FREDAG
131109
Teodor & Teodora 
Grattis
Wilma 
 
 Dagens citat
 
Stäng av och sätt på
 
Elektriskt ljud, TV, datorer,
lysrör ... allt detta ökar spänningana 
i kroppen.
 
Ironiskt nog kan man känna
lindring genom en annan
elektronisk apparat - en joniserings
apparat.
 
Hej där 
 Oj nu är helgen i sitt mitt, nu är man ledig och
skall göra sådant man inte gör på vardagar.
Vad är det då???
Min lördag kommer här.
God morgon 
 
Vakna med ett ryck och en himla oro att
Camilla och gänget har glömt ID korten.
Man får INTE gå på båten om man inte kan identifiera sig.
 
Wilmas favorit förtöj
 
Så det var ordnat, Wilma är hos mig över dagen.
Hon kom i går kväll redan, jag hämtade henne.
Så nu skall vi planera in en bra dag och go dag med Wilma.
 
Jag skall också leta present till Lena Karlsson som fyller år i dag.
Vad man köper till en tjej som har allt är nog lite krångligt, men jag har något på lut.
Lämna in Volvon igen, man blir ruinerad på detta skit.
Bilar ... grrrr
 
 
En kaffe och ett par ljus tända det kommer att göra susen
så här på morgonkvisten.
 
 
 
Dagen ser inte så rolig ut om man tittar ut,
grått, vått och kalt.
Det skulle vara upplyftande med lite vitt på träden och marken,
då ser det i alla fall inte så trist ut.
Men det kommer nog.
 
Tar en promenad med Wilma och sen skall jag
fix iordning mig för att träffa Lollo.
 Köra ena sonen till Lekslottet på kalas,
och oss andra till lunch på McDonalds.
 
Vi tar en liten sväng i Tumba centrum också.
Jag letar efter en present till Lena K.
Och hittar en lite present till Lollo.
Sen stöter jag på min son med flickvän.
 
 
Nu skall vi plocka upp Noah och sen kör jag dom till statonen.
Jag tar mig hem för att hämta gubben,
vi tar oss till Salem för en fika.
Det blir inga roliga saker där vill jag lova.
Men det löser sig hoppas jag.
 
 
Människor som ljuger för egen vinning bör nog börja fundera på vad man vinner.
Nu är det för många som far med osanningar och skit igen,
vad skall dom vinna på de????
 
Nä vi fika och snacka lite där med sonen och fru vacker.
När vi skulle gå var det en liten liten söt trollunge som hämta mina skor och sina skor.
Sa hej då till pappsen och mammsen och tog mig i handen och ville komma med.
Ja det är klare hon får det.
 
Här i Salem saknade jag en prinsessa som inte var där, det gör mig så ledsen.
Fick inte träffa henne nu heller. Och min lilla kille oj det är så länge
sen jag såg honom.
 
 
Nu är vi på väg till Tumba för att lämna av gubben hemma.
Jag och Jolin åker till Huddinge för att äta på kina restaurang.
Det var trevligt och Joline var så duktig. Hon åt mycket och var sprudlande glad.
 
 
Vi var hemma 20.00 och då var hon trött som fasen.
Camilla och Thomas kom för att hämta Wilma, vi tog en kaffe och kusinerna var kram goa.
Vi kolla på "så mycket bättre" .
Ett bra program med massa bra musik.
 
Nu är barnet trött och somnar i farmors fam.
Som det bör tycker jag.
Jag kollar på lite film och känner att sömnen kryper över mig också.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0