Kvällspass

 
SÖNDAG
131117
Naemi & Naima 
Grattis
 Nya fiskar
 
 Dagens citat
Svett
 
Fysisk ansträngning motverkar de
negativa effekterna av stress och
ökar välbefinnandet.
 
Motionera tills du blir lite svettig
i pannan, och sedan kan du fortsätta
i tjugo minuter till.
 
Hej där 
Ja ha ja
god morgon alla glada som är här och läser.
Vad skall man säga, roligt om syftet är att koll
in en vanlig sliten vardag.
Vi kör denna dag och ser vad vi landar. 
God morgon 
 
Inga klockor som ringer, inge bråttom på morgonen.
Men det skiter jag i för jag ... är vaken ändå.
En stilla frukost med tända ljus.
Bara jag, datorn och mig själv.
 
Alla mina tankar på vad som händer runt om i min familj och
vad som inte borde ske.
Min längtan efter mina barnbarn och min figth med
mig själv. Oron för Robin och mina andra barn och de som skall skyddas.
 
Räcker jag till?
Har jag den styrkan att syra alla åt rätt håll?
Hur mycket skall jag göra, och hur mycket
kan jag göra?
Jag har inga svar, jag lider bara av oro i min kropp,
har ingen ork att slåss.
Vill bara att allt skall vara bra.
 
 
Nu kommer verkligheten till liv, gubben vaknar
och kommer med frukost mackor till sig själv som liknar
gigantiskt berg med ägg. Är han ägg sugen tro??
 
han kollar på någon zombi serie på datorn och har satt på nytt kaffe,
det kommer att smaka bra.
 
Dagen rullar i maka takt fram och det känns så bra att den tar tid i dag.
Jag behöver en stor återhämtning i dag.
 
Jag och gubben beslutar om att ta en date på Hagaparken
innan jag skall ta mig till jobbet.
Det blir ett par timmar på tu man hand.
Väl behövligt. 
Så vi hade en trevlig dag han och jag-
Nu jobbar jag kväll och det är bara skönt att ha en kväll.
Allt går bara bra och när jag slutar väntar jag på Susanne så vi kan ta oss
till Norsborg för att plocka lite guppy.
 
Så nu så är vi hemma.
Jag och minna guppy, dom kommer att träffa på lite syskon i sin nya tank.
Och det är ju bra med de.
 
Skall krama kudden nu.
 
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0