Mitt i

 
ONSDAG
131106
Gustav Adolf 
Grattis
 Grattis kungen på
namnsdagen
 
 Dagens citat
 Bryt mönstret
 
När du känner dig pressad -
gör något helt annat. Ställ dig
där du inte skulle stå i vanliga
fall. sätt dig där du inte brukar
sitta, tänk på ett sätt som du
normalt inte gör.
 
Hej där 
Nu får vi se om alla är med i dag eller om det bara blir du och jag igen.
Det är bara bra att det är vi.
Blir ju lite trevligare då, familjärt, inte världs om spännande.
Vi kör mitt i veckan dagen, eller lillördag som den också kallas. 
God morgon 
 
Vilken morgon .. eller natt skall jag säga. Jag somna ju alldeles åt fanders i går.
Det får man betala med att vakna klockan 02.45 pip ......
 
 Nedgång
soluppgång
 
Så nu kan man se solnedgång och sol uppgång på samma stund,
(om det hade varit sommar).
 
Detta är inge roligt för min dag kommer att bli AS lång.
Känner mig lite bättre i dag har ju ätit penicillin några dagar
och har en lätt smärta i vänster lunga.
 
 
Dagen är en stor vilodag och det känns bara bra.
Kolla på tv och sova lite eller rättare sagt
sova många omgångar.
 
Har väl inget annat för mig i dag.
Skall fixa lite julkort kanske.
 
 
 
Så en härlig höst promenad är nyttigt och det är bra att få frisk luft
i lungorna. Det är skönt ute och det är bara att promenera lite.
Passa på att köpa hem mjölk.
Får samtal nere i centrum som jag tänker fortsätta
med när jag kommer hem.
 
 
Så samtal avklarad
Nu vilar jag min kropp och är en smula förundrad.
Somnar till.
Oj nu skall väl maten påbörjas eller??
 
 
Jo då det blir fläskkotlett med klyftpotatis och bea.
Smarrigt värre blev det. Och det är så man göder sin gubbe :) .
 
 
Nu är det ett varmt bad som gäller, det är ju så skönt det bara går.
Ljus tända och skum, lätt ånga och bara mys.
Sen tar vi plats på sängen och kollar TV.
Somnar sent om sides runt 23.00.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0