Mot helgen

 
TORSDAG
131114
 Emil & Emilia
Grattis
 Mitt humör
 
 Dagens citat
 Inse att du kan välja
 
Antingen du vet om det eller
inte, så har du nästan alltid ett
val. Konsten är att upptäcka det.
 
Och när du förstår att du har
ett val, känner du dig fri.
 
Hej där 
 Jo nu smyger vintern allt närmare.
Är det frost ute nu eller??
Bil rutorna är frostiga :)
God morgon 
 
 Klockan ringer 5.00 i dag, jag har ett morgon pass i dag.
Skall lämna Saga på röntgen på vårdcentralen i Huddinge.
Så nu skall dagen ta fart och jag skall fixa morgon stök.
 
Duschen, frukosten på med kläder,
så nu är det bara att borsta tänder och ner och skrapa bilen.
I väg mot dagens utmaningar.
 
 
Skrapa rutor i dag, framrutan har en filt och den slipper jag skrapa.
Det tar ett tag innan bilen blir varm och man sitter och huttrarar.
Lämnar Saga på vårdcentralen i Huddinge.
 
Och sen är det bara raka vägen till mitt kära jobb.
Förmiddag full av händelser.
Man kan inte komma in överallt längre,
för att hämta saker som saknas,
typ toapapper, tvätt lappar.
Det kommer att vara kul och jaga gruppledan.
 
Jag fattar inte hur det kommer sig att personal tar saker hem,
så man måste låsa in detta. Hur fan tänker man här???
 
Ja vi får det allt sämre och jobbigare.
Man skall ägna dyrbar tid till att leta efter olika
saker och personer som skall öppna dörrar.
Jag säger bara, vilket slöseri med tiden.
 
 
Så var det slut för i dag och Phia tar sig hem.
En kort sväng till centrum för att fixa Robins sko,
laga mina byxor och handla mjölk.
 
 
Kaffe och lunch på Kastmyra brinken.
Sen hem och fixa med mat och annat smått och gott.
Jag är så trött i dag och vill bara lägga mig
men då skall mobilen ringa, jag har glömt ett möte.
FAN och då ringer en lärare som då hamnar på telefonsvaran så klart.
 
 
Unge som skolka ..... Hur roligt är nu detta???
Inte ett skit, arg som ett bi och fan tar alla idioter.
Nu är mitt mått rågat och rinner över så det är bäst att
skiten tar sig hem med en jävla fart.
 
Jaha ja nu är man ännu tröttare.
Någon som vill byta med mig??
 
Nu är det bara sängen som pratar mitt språk.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0