Ny vecka

 
MÅNDAG
131118
 Lillemor & Moa
Grattis
Amanda
 
 
 Dagens citat
Håll tillbaka orden
 
När du är pressad kommer orden
snabbare och talrytmen ökar.
Genom att förändra mönstret -
dröja på orden, artikulera
tankarna med större omsorg och
andas lungnare - kan du lura ditt
undermedvetna att tro att du
känner dig avslappnad
 
 
Hej där 
Jo dagen gryr varje dag vare sig man vill eller inte.
Denna måndags morgon är inget undan tag.
Vi kör så det ryker.
 
 
 
God morgon 
 
Min vecka klocka ringer som den skall. 05.00.
Det är tid för uppstigning och det är bara att hasa sig till duschen.
Sen är det frukost och på med pulterna, man skall göra sig klar för avfärd mot Huddinge.
 
 
Saga och hennes kompis åkte med till Huddinge, dom skall vidare in till skolan.
Jag kör vidare till jobbet för ett morgon pass.
Det fungerar hyfsat i dag, en stress attack kom
när klockan börja komma mot 10.30.
 
 
 
Så nu är det en sväng till Salem som gäller.
Skall plocka upp Amanda, hon skall sova hos mig.
En fika hinner jag med hos sonen.
 
Nu tar jag barnet och åker i väg.
Vi skall ha en eftermiddag för bara oss.
Fixa maten och sen är det slappa time på TV.
 
Vi tar det lugnt i dag och Amanda busar med Ari,
hon har det så bra som man bara kan ha det.
 Som det skall vara när vi har barnen här.
 
Nu tar jag också en paus och lägger mig för att titta på
film på TV.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0