Slappar dag

 
SÖNDAG
131124
 Gudrun & Rune
Grattis
 Mys dag
 
 
Önskar er alla en
fin
mysdag.
 Dagens citat
Slink in i kyrkan
 
Oavsett vad du tro på skänker
kyrkan en känsla av frid.
 
Sätt dig i en bänk och sup in
atmosfären av total stillhet och
ro som genomsyrar rummet.
 
 
Hej där 
 
.Söndag ... vilodag
Ja varför inte, softa hela dagen och bara vara.
Kan vara en skön melodi.
 
 
Jag känner att en skön sovmorgon var på sin plats.
Jag kom i säng vid 01.00 i går så att vakna vid 06.30
känns bara bra.
 
 
En dusch före frukost sitter fint.
Behöver mjuka upp min ömma kropp en smula.
Varm härlig dusch för bara mig, det är ju underbart.
 
Frukost är ett måste, man startar dagen med lite energi intag.
Ett viktigt mail i väg skickat och en koll på FB.
Jo det var allt många som komihåg att gratta mig.
Det glädje mig.
 
Jag har fått ett samtal från Tompa också så här på morgonkvisten.
Han skulle ha varit hos oss i går men hamna hos sina päron i Strängnäs.
Så få se om han tittar över i dag.
 
Johanna, Tindra och Amanda
Jag vart så glad att tjejerna (Johanna & Amanda) ringde och sjöng för mig.
Tur att dom gjorde det för annars hade mitt hjärtat gått sönder helt.
Då jag inte fick krama på dom. Det värmer söta dom är.
Visserligen saknar jag Tindra och Lukas.
Det hade varit en stor present att få krama dom.
 
Nå väl värden är hård och fruktansvärt grym.
 
Dagen går vidare och jag har inget bestämt vad jag skall göra i dag.
Man tar timme för timme och ser vad det blir av dagen. 
Hemma dag är mysigt och man har inga krav.
Gubben fixar maten och det blir han och jag
som har en middag för två.
Fläskkarré med ris och svampsås.
 
Sen är det kväll och man bara relaxar.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0