Träff med vänner

 
ONSDAG
131127
 Astrid & Asta
Grattis
 
Astrid Lindgren
 
Grattis på
namnsdagen
världens bästa Astrid för alltid
 
 Dagens citat
 En dyster rynka
mellan ögonbrynen
 
Dra ihop pannan och ögonbrynen,
hårt och bistert.
Lyft sedan på ögonbrynen
och känn hur spänningen släpper.
 
Och tänk sedan på den känslan
av lättnad som följer.
 
Hej där 
Vi går sakta med säkert mot jul och snart får vi tända ljus i vårt hus.
Stämningen stiger och allt känns så bra.
Vi kör denna dag så vi kommer fram till söndag snart.
Hej san vad denna natt for för bi på ett blink. Vad tog den goda sömnen vägen?
Har varit vaken miljoner med gånger tycker jag. 
Trött som attans är jag.
 
 
Men man hoppar upp tar en frukost och en mycket snabb dusch.
Skall vara på jobbet klockan 7.00 i dag.
Så en sväng förbi Lollo, gravid kvinna skall inte behöva gå till jobbet :) .
 
Rapportering med natten och sköterskor.
Det var lugnt alla sov någorlunda bra. de är trötta efter gårdagens ståhej.
Morgon stök med medicin och små pyssel,
Klockan rinner i väg med hinner med det jag skall.
 
Så nu skall jag köra bil till stan, det är lika obehaglit varje gång,
men sen visar det sig att det inte är något som helst krångel.
Varför oroa sig?
 
Utvecklingssamtal med Saga, och Linnéa från soc var med.
Saga är en väldigt duktig tjej när hon vill.
Hon kan de mesta och har lätt för sig, när hon vill.
Sen var det bara att åka hem.
 
Saga och jag tar en snabb kaffe på kastmyra innan vi
åker hem och förbereder god mat.
Sketti med köttfärssås.
 
Jag åker till O´Lerris i Huddinge för att ha en trevlig stund med en kollega som slutat.
Vi blev ett par stycken och det var så kul.
Jonna och Jocke kom för bi med sin guldklimp.
Oh vad han är söt.
 
Körde hem Annelie och sen hem för att sova.
Nu är hjärnan helt slut och jag är så trött.
Min sköna säng väntar på mig.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0