Arbetsveckan börja med ett kvällspass

 
MÅNDAG
130930
Helge 
Grattis
 Linus
8 månader i dag.
 
 
 Dagens citat
 Stärk vänskapsbanden
 
Om du har en tendens att ta ditt
arbete eller dina förpliktelser
på allt för stort allvar, så bör du
tänka på att det man oftast ångrar
på dödsbädden handlar om försummade
relationer, inte om
oavslutade affärer.
 
 
Hej där 
Hoppsan är du här kul, jag vart en aning
överrumplad då jag så att några till har tittat in. 
Det är även några som jag inte räknat med också.
Så då får vi sällis du och jag med några till.
Inte illa.
Vi kör denna dag och ser vad som kommer fram av den.
God morgon
Min klocka ringde aldrig, det är bara så att jag vakna av mig själv.
Upp och in i duschen, plocka fram lite frukost, lite tittande på FB.
 
Där den stora saken är om våldtäktsdomen som är helt galen.
Förövarna blev friade.
APSURT!
 
 
En liten påtår kaffe skadar aldrig, jag tar mig en kopp kaffe till och börjar
strukturera upp dagen så det blir gjort allt som jag skall hinna med.
Allt skall ha sin plats och sitt fack. 
En sak i taget och ordning på torpet.
Nu är måndagen den 30 september i gång och jag med den.
 
Har väl inga direkta saker att stå i förens lite senare på förmiddagen,
så jag tar det lugnt och bara plockar lite på måfå.
Klockan tickar i väg och nu är det bara att göra sig
i ordning och gå till läkaren igen.
 
Har ringt ett par samtal hit och dit och fixat med tider och intyg och gud vet vad.
Nu går jag i alla fall till läkaren och har ett samtal.
Sen är det bara att möta upp Camilla eftersom Linus skall till läkaren också.
Han var duktig kille, inte ett ord när det var stick i finger.
 
Nu är det hem och lunch hemma som gäller.
Jag skall till jobbet vid 15 tiden och fixa fötter.
En njutning för bara mig.
 
Dagens ord till mig är att jag MÅSTE sluta att planera upp
alla min ledig tid med andra saker än de till mig själv. 
Jaha ja .... Om jag bara skall göra roliga saker för mig ....
När skall allt annat komma in då???
 
Nu är det en timme för mig och mina fötter.
Helena som är fotvårdare på Rosendal är så bra på sin sak.
Jag eller rättare sagt mina fötter mår som små moln nu.
Synd att jag måste gå på dom just nu.
 
 
Dagen drar i gång på stubben, jag är fem minuter sen.
Det är ingen stor sak det rullar på och känns bara bra.
Jag och Eva H är på B-sidan, det är som det skall.
Jag lullar på och tar alt i tur och ordning.
 
Slutar nio och nu är det bara hem varva ner och hitta kudden och sängen.
Gubben sover redan.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0