Bara hemma

 
FREDAG
131011
 Erling & Jarl
Grattis
Annelie Karlsson
Tack för god frukost/fika 
 
 Dagens citat
Unna dig lite
framgång
 
Det finns inget som går upp
mot lite framgång för att man
skall känna sig avspänd.
Även om det bara är frågan om de
banalaste handlingar, så ge dig själv
chansen att lyckas ibland
 
Hej där 
Nu är det helg igen och jag är ledig.
Gubben fyller år och jag skall hinna träffa barnbarn.
Så är planen i alla fall.
Vi kör så får vi se. 
God morgon
 
 
Ingen klocka i dag, det är skönt att bara veta, det är inte så
svårt att gå upp då när man vaknar, även om man vaknar 04.30.
Man går upp och känner att det kommer att bli en bra dag.
 
 
En liten frukost, en dusch och en mysig stund framför datorn och
kolla vad som händer i världen och bland folket.
Det är ju alltid något att läsa.
 
Så gubben har nu kommit i väg till jobbet och barnen är i väg till skolan.
Så då är det bara jag och Millan hemma.
 
 
Vi blir överbjudna på nio frukost hos Annelie i Södertälje.
Hon är den där tjejen som gör allt möjligt gott och supereffektiv med allt.
Hon BÖR dock ta det lugnt, är inte värt att hålla igång så. 
Så det var en fin morgon med en god frukost och gofika.
Tack Annelie du är bäst.
 
Så jag lämnar Millan och Linus hos Annelie och Robert.
Jag tar mig till Blitema och handlar lite småsaker.
Hem för att fixa badrummet.
 
 
Då är det lunch och jag hitta en matlåda med raggmunkar med fläsk.
det får bli en bra lunch. Gott som fasen, Thomas har gjort den.
Så nu är det klart och jag skall vila lite, är en duktig tjej i dag och verkligen vilar.
 
 
Gubben kommer hem vid 14.00 och jag ligger fortfarande i sängen.
Är inte det bra?? Jo det är fasen så bra.
Ligger ytterligare kvar en stund.
 
 
Saga skall städa och det blir så där.
Köket är ju lätt men toaletter är inte så populära att städa.
Jag får skita i att dom inte hjälper till, jag får fixa detta själv.
Jag blir bara sur som fan.
 
 
Det blir stuvade makisar med köttbullar i dag till middag.
Det är gott så det är bra.
Man blir dock proppmätt väldigt fort.
 
 
 
Jag och Camilla åker och handlar lite godis till
kvällens mys och kortspel.
 
Titta på idol och sen spela kort är väl en bra kvälls aktivitet
när man ändå inte skall göra något speciellt.
Ari är i sitt esse och leder stort.
 
Vi avslutar kvällen framåt 23.30 och det räcker för i dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0