Bra kännsla

 
ONSDAG
131002
 Ludvig & Love
Grattis
Mitt lilla 
jag 
 
 Dagens citat
 Bestäm tanken
 
På samma sätt som attityden eller
stämningen i en grupp kan
påverka individen. kan en enda
individ påverka gruppen. Genom
att röra sig långsamt och tala lugnt
kan man sprida en känsla av
lugn i en grupp.
 
 
Hej där 
Du och jag .... som det ska.
Vi kör utan gyllene band. 
God morgon
 Klockan ringer som vanligt inte.
Men jag är uppe med tuppen.
Det är svin kallt och kallare kommer mornarna att bli.
Nu naklas vinten och man skall byllsa  på sig massa kläder.
Tur att man har överdrags byxor, blir perfekta i vinter.
 
 
Ja vi har ett morgon pass och det är skönt.
8 - 11 är tiden i dag. Dagarna blir så långa för mig ändå,
jag pallar inte riktigt med dom.
 
 
En frukost är på agendan först i dag, jag var så hungrig.
Sen hoppar vi in i duschen och värmer upp oss.
På med kläder och hitta en bra balans i värme nivån.
 
 
Nu tar vi oss ner till bilen och ser till att ta bort skyddet på rutan.
FAN jag skaka av frosten för hårt, den gick sönder.
Då får jag köpa en ny.
 
 
Dagens gärning ......
Min granne får åka med till Tullinge, där hon jobbar.
Saga också.
Jag är en snäll människa.
 
Så nu är jag på jobbet och det är bara att hugga i och få förmiddagen att rulla.
Snipp snapp snutt så var dagen över.
 
Nu åker jag hem åt, skall plocka upp dottern i centrum.
Lunch hemma i vår lilla mysiga kollektiva boende.
Jag har som vanligt sallad med kyckling,
börja bli tråkigt.
 
 
Tvättstuga och hela familjens tvätt i dag.
Saga kommer fyra och Robin kommer 19.
Ja ha ja massor att ta ner,
lätt irriterad blir jag.
 
 
Skönt nu är det klart och maten är snart klar.
Fiskgratäng gott som fasen.
Man äter för lite fisk kanske, skall nog tänka på det nästa gång jag äter ute.
Kanske.
 
Har slarvat bort mina hörlurar till min mobil och
musik lådan. Ingen musik när jag nu skall gyma i morgon.
Nu är det på hög spänning, jag blir snart arg.
Varför kan man inte låta bli mina saker.
 
 
Nu är jag as trött vilar lite, har missat det i dag.
Millan är och handlar.
Kaffe när hon kommer hem.
Hon har köpt kladdkaka och grädde,
mums.
 
Oj vad mätt jag blev ,,, oj inte bra.
Orkar inte mer dags att lägga sig. 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0