Den mäktiga vilo dagen

 
SÖNDAG
131006
 Jenny & Jennifer
Grattis
Yvonne
En god vän 
 
 Dagens citat
 Samla på härliga
stunder
 
Anteckna dem, spara på ett foto,
för in dom på din datorn.
Gå ofta tillbaka till de där stunderna,
fundera över dem, njut av
dem, låt dem bli en del av
din dagliga rutin.
 
 
Hej där 
Oj tidigt just nu men dagen rullar på så det tar hela dagen detta.
Vi börjar med en väckarklocka.
 
God morgon
RIIIIIIIING, Då är det så att man skall gå upp, det är så att man
måste tänka lite, hur jobbar jag i dag, vad är det för dag i dag.
Är man sliten och trött då?? Jag skulle tro det. 
 
 
Nu är dagen i gång och jag med den. Duschen, frukost, lite koll på nätet och sen mot Norsborg.
Först ner och hämta pengar till Lollo och kaffe till mig.
Plockar upp Susanne och sen iväg mot tingshuset i Huddinge för
att plocka upp Lollo.
 
 
Nu är det jobba jobba som gäller.
Full fart framåt och det är en bra dag trots allt.
Slutar 11.00 och jag har hunnit med det jag skall.
 
 
Då var det hem och lämna bilen och sen till Södertälje
för att ta en fika med min kompis Yvonne Sällström.
Det är skoj att ses, vi var ju bra kompisar ett tag när vi båda bodde på Eriksberg.
 
 
Nu ses vi väldigt sällan och det kan kännas tråkigt.
Men en eftermiddag som var bra och rolig.
Tack för fikat Yvonne
värdens enda och bästa
Bonsan.
 
Oj nu skall vi handla och se vad det blit i korgen i dag.
Potatis, bröd, smör och mjölk. Det är alltid det som tar slut.
Maten väntar på oss hemma och det är gubben som har fixat maten i dag.
Stek med sås och ris.
 
 
Så nu drar det ihop sig för kväll och vi har en stund runt
TV och en film med Rosa Pantern.
Lite skratt är aldrig fel.
 
Nu tar vi natt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0