Fredags frukost

 
FREDAG
131025
Inga & Ingalill 
Grattis
 Fredags frukosten
på Rosendal.
 
 Dagens citat
 Se ut en lugn plats.
 
Om du övar dig att finna lugn på
en särskild plats  - till exempel
i en älsklingsstol eller på en
parkbänk - kommer ditt undermedvetna
snart att associera
känslan av lugn med just
den platsen.
 
Sen behöver du bara gå dit
för att bli lugn.
 
Hej där 
Lönedag för alla i dag, tänk vad bankomater skall jobba ihjäl sig i dag.
Det blir säkert tekniska fel både här och där.
Alla butiker gnuggar händer och ser den stora dagen som en
fin affärsdag och helg.
God morgon 
 
Klockan ringer och jag känner mig trött och en smula
frågande. Jag mins inte min dröm men den var konstig.
Det känner jag i hela kroppen.
Om barn hit och dit och massa konstigheter,
det bara känns konstigt.
 
 
Nå ja dusch sen frukost, ska köra gubben till Långbro
innan jag far till jobbet. Plockar upp Lollo också.
 Nu är vi på jobbet och skall hugga i en smula.
 
 
 
Det är fredagsfrukost med massa grönsaker och bakat varmt bröd.
Det är en sån härlig tid att sitta där tillsammans.
Visserligen skar jag mig i fingret och så men annars
är det en magisk frukost.
 
 
Dagen går som en dans och det är fantastiskt skönt.
Nu kom jag på .... jag skall till tandläkaren nu klockan 12.00 ... fasen också.
Det är inte någon av mina uppskattade aktiviteter.
Men då är det så att klockan 11.00 börjar min färd mot
Hornstull, och min nya tandläkare.
 
Väl där får jag lite ångest och blir väldans nervös.
Gillar inte detta ställe för fem öre.
Ett väldigt ont måste.
 
Sköterskan är en mycket trevlig tjej och hon är min tandläkares nya sköterska.
Hon är mycket trevlig.
John är OK också, han har nog växt i skorna nu efter att Claes har slutat där.
 
Nu skall vi ta oss hem, jag - och min värk.
Två bedövningar på var sida. En kraschad tand på höger uppe
och ett hål på vänster uppe. Är rätt öm och trött i käken.
 
Väl hemma är det massa räkningar som skall skrivas och man
skall räkna pengar hit och dit.
Det är tajt om saligheten och det är inge kul att vara halvt sjukskriven.
Men det är sviter man får ta och kämpa vidare.
 
 
Så trött sliten och inge glad.
Jag har en lite fight med min trötthet.
Så nu skall jag vila lite eller??
 
 
Tar en sväng över för att hälsa på Kim och Lillevi, Göran också.
Sen är det en sur och uppgiven Saga som tror att man kan kasta sig iväg
på en konsert hur som helst, när den har börjat.
Men var tog planeringen vägen.
 
 
Kör hem Kim och Lillevi till Eriksberg också.
 
Nä vet du vad jag skiter i detta och går och lägger mig.
Trött
 
Imorgon får jag pussa på Joline.
Älskade barnbarn.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0