Gubbens dag

 
LÖRDAG
131012
 Valfrid & Manfred
Grattis
 Ari
Grattis på födelsedagen.
 
 
 Dagens citat
 Ge akt på
spända människor
 
Lär dig att känna igen tecken
på spänning och oro hos andra.
På så sätt kan du bli uppmärksam
på tecknen hos dig själv
och arbeta med att uppnå lugn,
 
 
Hej där 
Födelsedagsfirande, det är vad det blir i dag.
Gubben fyller år och han får ett varmt firande av oss i familjen. 
God morgon
 
Det är bara att knalla upp, måste kolla om det finns någon
tvätt tid nu klockan sju.
Så det blir en frukost och ingen dusch nu.
Den tar vi efter tvätten.
 
Jaha ja det fanns tid då är jag först på plan och sen klockan åtta är det
Saga som måste ta sin tvätt. Ingen större hitt för henne.
Men jag tänker inte tvätta åt henne.
 
Vika och lägga högar, en till mig och en till gubben.
Och massa handdukar är det alltid, kan man inte
använda den där dusch handduken två gånger?
 
 
Det är ju lite horribelt när det finns nio st i tvätten.
Nå ja det gick bra och vi var klara straxt efter tio.
Nu är det bara jag och gubben som måste åka och handla.
Han letar efter högtalare till bilen.
 
Vi hitta inga men det blev bara saker till Saga.
Högtalare och skor.
Nu åker vi till MAXI och införskaffar saker till hans tårta. 
Han har svårt att bestämma sig med nu blir det som det blir.
Grädde med massa jordgubbar, hans älsklings bär.
 
Spännande och se vilka som orka ta sig hit och gratta gubben.
Linua, Olivia och Elton var på plats.
Jerry, My, Saga
Robin, Camilla, Thomas
Rickard
Wilma
Farmor och Elton
 
Jo det var ett par stycken, Dock saknade jag Salem familjen.
Dom hade visserligen grattat gubben i går med kakor och kaffe,
men det var en saknad så klart.
 
Tårtan var fin
 
 
kaffebröd måste också finnas.
 
 
Blommor också
 
 
Så det var väl allt, nej just ja han fick ju en popcorn maskin
som kommer att användas flitigt nu.
Det är nyttigt godis har jag hört.
 
Vi avsluta kvällen med en middag ute och då var Emelie med också.
Och hade tänkt en mysig hemma kväll med lagom mycket öl.
Men ack vad man kan mista sig.
 
Killen gick ut också för att dricka mera öl med andra.
Arg som fan blev jag.
Men jag vet jag skall inte reagera.
Tyst med dig.
 
Så kvällen slutade med att jag sitter och tittar på TV i sängen
Slut för i dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0