Helg

 
FREDAG
131018
Lukas 
Grattis
 Lukas
 
 
Grattis på namnsdagen älskade
barnbarn.
 
 Dagens citat
 Underkläder med
Kalle Anka-mönster
 
Välj något barnsliga plagg som
påminner dig om livets respektlösa,
ohämmade, glada sidor
 
 
Hej där 
 Oj vad tidigt det blev i dag då.
Kommer vara död i kväll.
Och mitt livs jobbigaste biltur.
God morgon
Klockan ringer 04.30, det är drygt en timme tills
jag skall köra till Arlanda med Ari, Rickard och Jessica.
Dom skall upp till Haparanda.
 
 
 Det är bara att inta en frukost och en snabb dusch.
Det är i omvänd ordning.
Klockan tickar på och nu skall vi plocka upp sonen.
 
 
Så då är vi på väg Inga större händelser här.
Jag ser vägen och det går mycket bra.
Men när jag kommer ut på andrasidan stan, då blir det
allt mörkare och mer nederbörd.
 
 
Jag har något på rutan det ser ut som ett
oljelager, alldeles suddigt och skit taskig sikt.
Ari gör inte saken bättre genom att sitta och på peka att jag kör dåligt.
 
 
 
Jag kommer till Arlanda och på inrikes.
Parkerar och följer med in på en kaffe.
Säger hej då och så åker jag hem.
Det går lättare hem, lite ljusare och bilen går bra.
 
 
Så nu är jag hemma och skall väl vila egentligen.
Men det gör jag inte, man är i full färd hela tiden.
Får lunch besök av Marie Kralsson.
Det var trevligt.
 
Sen är det bara iväg till jobbet, 16 - 21.
Det fungerar så bra så. Bra gäng som jobbar.
Och allt blir klart med lite hjälp av Lollo.
 
 
Så jag kör hem henne eller rättare sagt till gamla tingshuset.
Hon köper en burgare på vägen hem.
Och jag åker mot Tumba.
 
 
 
Skall snacka med Saga en snabbis, hon har lite oro i tankarna.
Det löser sig och allt blir nog bra till slut.
Nu är klockan så pass att jag
kan plocka upp Camilla och Linus som har varit
på besök hos Jonna och Patrik.
 
Nu är vi hemma, jag upptäcker att en viss Saga har rotat i mina kläder
och inte tömt diskmaskinen eller satt in disken som står i hoven.
Nu ångrar jag att jag lova att hon skall sova borta.
FAN!!!!!!
 
Trött som ett ägg och nu skall jag sova.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0