Hjärtat

 
TISDAG
131022
Marika & Marita 
Grattis
 Till alla som jobbar ute i dag
när det regnar och är så dåligt väder.
 
 Dagens citat
 Fäst blicken
vid något blått
 
Eller skärt. Ibland grönt.
Var och en av de där färgerna -
en varm, två kalla - har den
magiska förmågan att ingjuta
lugn i ett oroat sinne.
 
Hej där 
Du och jag kära läsare, undra vem du är.
Jag ser ju bara ett antal som har tittat.
Men jag vet om en eller två som tittar dagligen på bloggen.
Sen vet jag några som tittar i bland.
Inte är ni så många inte,
men jag är glad över alla som tittar in hos mig.
Alla är så varmt välkommen.
Vi kör denna dag nu. 
God morgon 
Gubbens klocka ringer, jag är ju ledig och behöver INTE gå upp,
men det gör jag ju ändå. Ligga och snurra ör inget jag vill.
 
 
Så det blir frukost först i dag, sen blir det duschen.
En fika vid 7.30 då Anneli Karlsson kommer över på frukost.
Vi skall åka över till huset och fixa lite med färg och små saker.

Tänk att det alltid är renovering som gäller.
Det finns ju inga hus som är som vi själva vill ha det.
Det skall ju alltid fixas och byta färg eller annat stollerier.
Här är det väggarna som måste få en finare färg.
 
 
Tiden rusar iväg när man har det kul så nu är det hög tid att
ta sig hem och sen till Södertälje hjärt-kärlkramps center.
 I dag går det fort eftersom vi skall bara koppla på banspelaren på Robins bröst.
Det tar bara 20 minuter.
 
Då är det Tullinge som väntar och hans Othilia.
Jag har Saga i bilen och vi tar oss till Willy´s för inköp av
frukost och middags varor.
 
 
Nu tar vi en sväng och målar väggarna i huset.
Det går undan när man är ett par stycken så det är skönt,
Allt skall väl vara klart till helgen.
Då är det inflyttning.
 
 
Hem vid 19 tiden och fixa pannkakor.
Så då är kvällen klar och det är sängen som väntar.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0