Jobba

 
TORSDAG
131024
Evert & Eilert 
Grattis
 Min förvirring
 
 Dagens citat
 
Ta vara på
ögonblicket
 
När du koncentrerar din uppmärksamhet
på att insupa varje
detalj i ögonblicket - avnjuter
varje smak, hör varje ljud,
 
iaktta varje färg - så blir
du omedelbart lugn
 
 
Hej där 
 Du här igen, kul.
Händer en hel del små saker nu.
Camilla och Thomas börjar bli klara med sitt hus.
Robin får snart besked om sitt hjärta.
Och jag jobbar på med saker runt mig.
God morgon 
 
Ari skulle se till att jag kom upp vid sex i dag.
Han glömde det, men det gör inget då jag ändå har sovmorgon.
 
 
In i duschen och sen frukost.
 Dagen är i gång och jag tror jag är det,
det är ingen självklar sak med jag rör mig i alla fall.
 
 
Jag åker med över till huset och träffar Lena Karlsson.
Hon är där och hjälper till med målning och Linus.
Hinner ta en fika med henne innan jobbet.
 
Och jobbet ja, jag fick ett telefonsamtal från Lollo som
snällt tala om att jag skulle vara på jobbet klockan  12.00.
Oj  jag är super sen, trodde jag börja ett.
Men inte då.
 
 
Så nu är jag här och jobbar på med det som skall göras.
Det rinner på som det skall och man hinner
med det jag skall.
Rapport och sen mer jobb.
 
Vad denna dag har givit mig kan man diskutera,
har blivit irriterad och sur, stressad.
Och trött.
Detta måste jag bena upp så jag kan släppa det.
 
Så nu är det slut i rutan och vi kan åka hem.
Är en smula trött och känner mig lite
irriterad. Varför??
Jag vet inte.
 
 
 
Hemma är det maten som skall fixas, spagetti och köttfärssås.
Det är gott och går fort. Ingen är intresserad av middag.
Saga sover, gubben sover och Robin är inte hemma.
Jag äter själv.
 
 
Så var det med det. dagen går till ende och
jag ligger och tittar lite slött på TV.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0