Kväll på jobbet.

 
SÖNDAG
131020
 Sebylla
Grattis
Susanne
Tack för väckningen. 
 
 Dagens citat
 Planlägg
dina konflikter
 
Det är visserligen omöjligt att
undvika konflikter och gräl, men
det är möjligt att inte ta det så
hårt när det inträffar. Skjut bara
grälet på framtiden.
 
Försök att enas om att diskutera
problemet vid ett senare tillfälle....
du blir förvånad över
hur fridfullt det kan gå till.
 
Hej där 
 Helgens sista dag och man är ensam i stora sängen.
Det är blandade känslor, skönt att vara
i från varann och längta, trist att somna själv och tomheten man känner.
Konstigt och komplicerat ett liv kan vara.
Dagen är i gång, jag är med på spåret.
God morgon 
Det är en fridfull morgon och jag känner stilheten runt omkring mig.
Ingen som stör ingen som pratar ingenting 
 
 
bara ett ljus och en kopp kaffe vid min dator.
 
Jo jag sitter ju framför den ock skriver min blogg,
kollar runt om det är något som hänt i stora stygga
världen. Det är ju full ös i mellan åt.
 
 
 Frukost och duschen är avklarad och dagen har ljusnat så nu är vi på G.
Har suttit och pratat med Thomas som berätta hur han
hade det i Tyskland. Vi har sjungit med Linus
om den berömda spindeln som klättrar hit och dit.
 
 
 Det är bara att fortsätta med dagen.
Det blir en lunch på galej, en kebab talrik.
Ganska OK men inte min favorit. 
 Så blir Saga körd till Rågsved, hon skall hälsa på sin syster Ruth.
 
Då tar jag mig till jobbet, alldeles för tidigt.
MEN ... man kan sova i Nervana :).
Så det är det jag gör,
 
 
Har beställt två väckningar, en från Camilla och en från Susanne.
Jag behöver de för säkerhets skull.
Susann ringde först och det var fem min kvar till nästa ringning.
Nu skall det jobbas.
 
 
Så slutar 20.30 kör hem en gravid trött tjej.
Hon behöver få lite lyx efter en tung kväll i köket.
Så det är klart man kör.
 
 
Även Paakki får komma hem tidigt.
Hennes buss har just lämnat Huddinge
när hon nu är hemma :) det är skönt
när man jobbar kväll.
Vi han med en cheeseburgare också.
 
 
Då är det bara en kopp kaffe och sova sen.
Trött i hela huvudet.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0