Magisk dag

SÖNDAG
131027
Sabina
Grattis
 Joline
Farmors flicka
 
 Dagens citat
 Sprid skönhet
 
Vart du än går i livet, vad du än
gör, så kan du bemöda dig om att
sprida lite skönhet eller bidra till
den skönhet som redan finns
 
Hej där 
Jo du nu är det söndag, och det finns allt massor att göra.
Och det kommer att vara så kul och så roligt.
Vi kör så det ryker. 
God morgon 
Alla har ställt om klockan?
Det är slut på sommar tiden nu och hösten är här son vi alla vet.
Dock är det varma höst dagar nu, och det är ju skönt.
Men det skall ju sakta men säkert bli kallare så att det till slut
är vitt täcke på marken.
 
 
Nu har jag intagit min frukost vi datorn och haft
kvalitets tid med mig själv. Det är skönt att börja dagen
på detta vis, inge stress, ingen som snackar, ingen som stör.
Bara jag, min själ och mitt sinne.
Bara lugn och ro.
Och en begynnande förkylning.
 
 
Fan också jag vill inte ha det nu har inte tid och har ingen lust.
Nu är det bara dårskap som gäller.
Tabletter i mängder med mint smak, citron smak och dubbelvärkand
och allt annat jag kan komma över.
Ett par Alvedon kommer att göra susen också. 
 
Kaffe varvat med te och dagen kommer att vara perfekt.
Jolin kommer att vara med mig och sen busa med farfarsgubben.
Hon gillar de väldigt mycket.
 
 
 
Nu är det time för kaffe kopp nr: 2.
Det är också den här dagen då stora flyttlasset går mot
Kastmyra. Spännande tycker åtminstone jag.
 
 
Dagen är i gång på alla sätt, och det känns bra.
Mycket att flytta hit och dit och barnbarn som hjälper till så det duger.
Fort gick det och mycket kom på plats.
Det som finns kvar är små plock.
 
 
Middag ... lasagne
Gjort av Lena Karlsson tack för den super goda.
Hon är en hejare på mat.
Det är ingen som kan ta de ifrån henne.
 
Nu är det bara kväll kvar och jag har Joline en natt till.
Hennes föräldrar åkte till stan och hade en tu man hand middag.
Väl unnat hoppas jag.
 
Jolin är trött och somnar runt 19.30
Så då kommer min lilla smärta i halsen och huvudet.
Jag som hoppades på att det skulle försvinnit.
Men det är där och fasen vad det värker.
 
Hoppas slippa gå till läkaren, eller.
 
Kvällen kommer och nu är jag för trött
lägger mig i stället.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0