Ny vecka

 
MÅNDAG
131021
 Ursula & Yrsa
Grattis
 Alla vi som jobbar i vården,
och sliter arslet av oss.
Och gillar vårt jobb ändå.
 
 Dagens citat
 Schamponera dig
utan schampo
 
Du når de lugnande akupressur-punkterna
på hjässan på ett
behaglit sätt genom skallmassage -
du  rör fingrarna
som vid hårtvätt fast
utan schampo.
 
Hej där 
Du och jag och mina ord, det är vad som händer på denna sida.
Det är mina ord och bara mina. Kul att du fortfarande hänger med.
Jag är långt ifrån storbloggarna, men mitt mål  är bara som jag
har det med dig och mig. 
God morgon 
Ett moron pass på jobbet så nu skal vi upp och fixa i
ordning in för dagen. Det blir dusch och sen en frukost.
Lite kallt blir det när jag skall ut till bilen.
 
 
Men det är sådant man får ta. Nu är det i väg mot Norsborg.
Sussane skall med till jobbet.
Sen mot Huddinge och plocka upp Lollo vid gamla tingshuset.
Jobbet nästa.
 
 
Det rullar på och jag känner att det är ett högt tempo på de jag skall hinna med.
Eller jag gör det själv för att hinna med.
Detta är inte så bra kan jag tänka mig.
Nu är det slut för i dag och jag är helt slut, fan också.
 
 
Jag skall hinna med en lunch innan jag skall till läkaren.
Hon kommer inte gilla min berättelse i dag.
Lunchen först, en smörgås och kaffe.
Bilen beter sig underligt i dag och hur skall jag då
kunna åka till Arlanda?
 
Nä läkaren först, hon vill att jag skall slå ner på tempot så mycket mer.
Jag jobbar 50% men utför mer på den tiden än jag gör på 100%
 Så det blir fan så stressigt. Jag är helt slut och känner att jag
vill bara sova.
 
 
Min läkare säger att nu måste jag lugna ner mig på jobbet annars går detta åt skogen.
Och jag får nog ta ett snack med mina gruppledare och se vad som kan åstadkomma.
Min chef måste också informeras.
Ja ja jag gör väl det då.
 
 
Och bilen ja ... knas skrot, skall jag sälja den till bättre behövande eller??
Jag gillar min bil men jag vill att den skall fungera.
Thomas åker i stället för att hämta upp Ari, Rickard och Jessica på Arlanda.
 
 
 
Jag åker ner till Camillas hus och ser vad dom gör, det skall ju målas och det kan gå fort då det är
rena stora ytor, så nu är det full fart på renovering där.
 
Hem fixa mat och sen är det tvättstuga. Nu känner jag att stressen är så i varv att jag mår riktigt illa.
Fan att jag inte kan ta det piano. Jag till och med klämmer min hand illa
bara för att jag stressar.
Ont som fan..... GRRRRR
Tvätten klar vid 22.10 skönt, nu är man seg och trött.
En kopp kaffe sen är det sängen. 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0