Roa mig med barnbarn

 
LÖRDAG
131026
Amanda & Rasmus 
Grattis
 Amanda
Grattis på namnsdagen
 
 
 Dagens citat
Förstå när du ska
sluta.
 
När det gäller de flesta aktiviteter
i livet finns det ingen plats före ihärdighet.
När du känner att stressen
ökar, så sluta upp med det
du håller på med - ta antingen
en paus eller gör någonting
annat
 
Hej där 
 Helg dag och här är man ledig.
Hoppas du har en bra dag.
Vi kör en lördag.
God morgon 
 
Är uppe och stuffar vid sex i dag, så tekniskt sätt har jag sovmorgon.
Det är en sån där go och mysig dag med slöhetsfaktor.
 
 
Frukost vid datorn och sen en pytte snabb dusch, det är kalt.
Vill inte bli frusen i märgen. På med kläder, varma kläder.
Så nu kan vi åka och handla gubben lilla.
 
Vi har det lugnt i affären eftersom de flesta inte har kommit hit ännu.
Det är gott om plats och jag kan titta på de jag vill ha.
Har köpt nya lyktor till gravarna.
Sätter ut dom nästa helg.
 
Biltema får ett besök, gubben skall ha någon arm eller
vad det var till bilen, 500 pix var det i alla fall.
Nu tar vi oss hemåt för att lämna varor.
 
 
Det är meningen att hämta barnbarn, men det var tydligen en svår nöt.
Jaha dom är och gottar sig på kalas. Det var ju kul för dom.
Då blir det att invänta dom då.
 
 
Tar en lunch istället med gubben. Som inte fick loss skruvar och skit.
Han kunde inte byta armen, hahaha. på bilen alltså hahaha.
Ihop rostat eller så. Skit i de vi tar en titt på tapetseringen.
Dom har kommit långt, dom jobbar på som fan.
 
 
Nu är det så att Saga skall till Södertälje och träffa Anna, kul.
Så jag kör henne dit, skall hämta henne också.
 
I det berömda huset är det fullt ös.
Det är nog bra att det inte springer så många där.
Annelie gör ett skitbra jobb, lika så Thomas och Camilla.
Ari tycker det blir bra och jag gillar tapeterna som är på
plats, grymma.
 
Nä tar mig hemåt en stund för jag behöver komma i balans känner jag.
Mycket har det varit i dag. Och inget barnbarn än.
Detta är lite vad säger man .... udda.
Nå ja, hon kommer lagom till sov dags hehehe,
 
Nu då klockan sju skall man plocka upp Jolin ... OK
Men vad gör det jag har en hel dag med henne i morgon.
Om inte Saga tar henne då.
 
 
Nä det skall nog gå bra detta.
Hon är så cool så hon är inga problem.
Vi hinner att ha lite tid innan hon somnar och
kvällen är över för hennes del.
 
 
Jag tar en kaffe och snackar lite med Camilla som har kommit hem.
Dom är nästan helt klara nu med målning,
golv, tapeter och lister.
Dom har inte haft så många springande där som sonen
hade, jag mins nog rätt om jag säger att hos han var det en
arme som sprang hit och dit.
Tur att jag hade barn och slapp stressfaktorn där.
 
Det är nog bättre med ett par stycken bara. så man får plats i
rummen där man skall jobba.
Hos Camilla har jag nog bara serverat kaffe och målat lite.
Annars har jag inte bidragit med något.
 
Nä nu får det vara slut på denna dag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0