Till gravar

 
TORSDAG
131003
 Evald & Osvald
Grattis
Mamma
Saknaden är stor
 
 Dagens citat
 Lär dig att säga nej
Det finns gränser för hur mycket
du kan prestera utan att det
påverkar din effektivitet eller
ditt humör.
 
Åtag dig bara det du kan göra -
och avfärda sedan artigt men
bestämt alla vidare önskemål.
 
 
Hej där 
Ledig i dag, vad jag skall göra ... ja
jag vet inte säkert men det visar sig.
Häng på så kollar vi. 
God morgon
Vakna med ett litet ryck, jag sover fast klockan är 0545, skönt.
Jag skall till gymmet i dag Hade jag tänkt. Kläder på
men mer vart det inte. 
Jag kom inte iväg .... Fan också.
 
 
Men då tar jag och käkar en frukost.
Tar mig en dusch och funderart över vad jag skall göra i dag.
Jag måste åka och köpa en blomma till graven, eller båda då.
Jag slår vad om att det inte är några där.
 
 
Så ner till Solbo för att titta på uteblommor.
Inga ljung nej jag vill ha något annorlunda.
Jag hitta en buske med, vita på den ena och röd rosa på den
andra, små bärliknande saker på. Har ingen aning om vad
dom heter. Det viste inte tjejen i affären heller.
 
 
Nu bar det iväg till mamma och pappas grav. Fixa lite och
satte dit den fina busken. Det blev OK tycker jag.
Det var polis kontroll vid Botkyrka kyrk
också, skolan där har nog klagat på att man inte
respekterar 30 skylten där.
 
En färdtjänst buss åkte fast blandanat.
Det var ett par stycken som i 50 - 60 till och med 70.
Tänker man inte att det är en skola där det står ju på 30 skylten.
Barn kan ju bara komma ut rusande.
 
Nå väl jag styr kosan hemåt.
Linus skall till läkaren så det var den vägen först.
Det ser bra ut i hans öra och det är ju bra.
 
 
Då tar vi vägen förbi Länna och hälsar på Göran och
Thomas innan vi åker till skogskyrkogården.
Min bror skall också få en fin blomma.
 
 
Så nu är det hem som gäller, en fika med skorpor.
Tar en lite vilopaus innan jag går till mitt
läkarbesök. Har ett viktigt samtal med Eva Olsson om
min sommar och hur jag känner mig.
 
 
Hon tycker det är bra att jag tar tag i detta nu,
Inge bra och vänta med det heller.
Det är tungt och det är himla påfrestande. många känslor är det.
 
 
Kommer hem och maten är på G, känns så skönt att den är fixad.
Så kommer gubben hem och vi kan äta.
Saknar bara min lilla son, varför kommer inte han hem nu mera??
Tragiskt.
 
Kvällen kommer sakta krypande och nu gör jag kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0