En Lill lördag

 
ONSDAG
130911
 Dagny & Helny
Grattis
 Ögon
Som inte är sjuka :)
 
 Dagens citat
Tänk positivt
 
Bemöda dig om ett positivt
tänkande. Var särskilt noga med
att säga positiva ord, och låt
sedan de positiva känslan som
blir följden klara av
allting annat.
 
 
Hej där 
Mitt i en arbetsvecka det är ju OK
dagar kommer och går. 
Man får andra saker att tänka på eller jobba med.
Man gör nya dagar och fortsätter framåt,
det är ju tur de.
Nu kör vi
God morgon
 Klockan ringer och jag går upp och tar en dusch.
Lite frukost och sen är dagen i gång.
En kort minut kommer mina tankar till mötet i går.
Då blir jag arg och ledsen så det var inte bra.
 
Jag skall till Josefin i dag och jag kommer att berätta för henne.
Det känns så jävla fel.
Nå ja nu är nu och jag måste se till att barn kommer till skolan.
Här har vi fröken skönhet som sussar på sitt söta öra
och har inte stigit upp som hon skall.
Stress för henne, jag fixar kaffe och macka så hon kan ta med sig.
 
Och Trötter ligger kvar i sängen fast klockan börja närma sig 7.30 ...
inte bra. Jag gormar på han och går själv till vårdcentralen.
Trött jag blir. Nu är jag här och skall snacka med Josefin.
 
Så av klarat och dagen tar fart. Hem och ser att Robin har gott till skolan.
Jag skall handla lite och tar mig ner till centrum med Camilla.
Det är alltid saker som fattas.
Helt sjukt.
 
 
Så då skall man till jobbet. Jag börjar 16.00 så jag åker så jag
är där klockan 15.30, hälsa på syster Eva först :)
Så ombytt och går upp till henne,
hon set mitt öga och säger att det troligtvis är en ögoninfektion.
Men ...... va?
Nej jag vill INTE!!!!!
 
 
Går till chefen som säger  .... GÅ HEM.
Eller hur .... va fan inte igen, jag pallar inte .......
Så det är bara att gå ner och byta om ta sitt pick och pack och åka hem.
 
 
Väl hemma blir jag lätt irriterad, det är väl fan också att jag skall få allt.
Tar kontakt med vårdcentralen.
Får tid 17.10 Tack.
 
(hahaha)
 
Tar mig upp dit och blir undersökt av en mycket bra läkare.
Får en remiss till S:t Eriks ögonsjukhus.
Deras öppet tider har blivit lite annorlunda.
Dom stänger 16.00 nu förtiden, en ögon akut???
OK vad det lät konstigt, men vad gör det jag kan åka i morgon dit.
 
 
Så hem och ha Hugo besvär med ögat.
Ser nästan inget alls, konstigt det känns.
Lite middag skadar inte och sen gör vi kväll med lite
TV och annat som kan roa.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0