fre

 
 
FREDAG
130920
Elsa & Lisa
Grattis
Jimmie
Min son blir 30 i dag
HURRA HURRA 
 
 Dagens citat
 Inse ditt beroende
 
Att tillfredsställa ett begär av
något slag (nikotin, choklad,
koffein, alkohol) är inte ett sätt
att finna lugn. Erkänn ditt
beroende och försök hitta
ett alternativ.
 
Då kan du finna lugn.
 
 
Hej där 
Du och jag och en väldigt viktig fredag.
Vad kan vi göra av denna dag??
Vi kör så får vi se.
God morgon
 Jag tänkte ta en lite sovmorgon, det gick ju så där.
05.50 upp och hoppa. så varföre klaga :)
Det är bara att fixa en frukost och sen inta dagens positioner.
 
 
 
Barnen är i väg till skolan och jag ledig för att förbereda kvälls evenemanget.
Det blir en lätt buffé middag hos Jimmie och Nea.
Och sjungande och hurrande.
 
Men först  är det hemmet som skall ha en make over.
Tyvärr är Linus en sjuk kille med feber (dock inte
så hög, men ändå) och han är
lite gnällig just nu.
 
Spisen får sig en omgång så den blir nästan som ny.
Det var ett dagsverk med duga.
 Köks golvet skall damsugas och sen torkas.
Bordet måste torkas av.
 
 
 
Och hej på dig Nea, springer på svärdottern och hennes kompis Claudia.
Dom är och handlar födelsedagskort till
killen med stort J.
 
Och nu är det handling på G, mjölk och bröd.
Lite annat också, en kyckling till salladen
och lite på systemet.
 
Trodde jag hade förlagt min plånbok,
Fick nästan hjärtattack, Undra varför man
hetsar upp sig så inåt beng. 
 
 
Väl hemma igen är det en sallad och en kopp kaffe.
Måste fixa i ordning Jimmies kort och födelsedags present.
Vi skall ju snart åka dit och då skall det vara i ordning.
 
Klockan 17.30 hämtar upp Saga från skate parken.
Hämtar Camilla och Ari.
Åker mot Salem.
 
Möter upp Rickard och Jessica och även Daniel och Annelie.
Går upp till Jimmie. Nu blir det på drag vill jag lova.
Fullt ös med kalasandet.
Jimmie och Nea bjöd på tacos.
Super gott.
 
 
Och sen vare det presenter , David kom med ett stort
packet innehållande massa små packet.
Av Nea fick han en hel kväll med middag och allt.
Av oss andra fick han bidrag till sitt fina
halsband med finska lejonet.
 
 
Det kommer att komma ut här så man kan beskåda.
Folk börja trappa av och till slut lämna vi honom också.
Det blir så bra så.
Hoppas din kväll var av belåten het.
Älskar dig min fina son.
 
Hem med en full gubbe, hahaha.
Tar en kaffe och pratar med Thomas.
Jag skall plocka upp han i Tullinge när han har
lämnat sina föräldrar.
 
På vägen hem blir vi förföljda av en stor svart bil.
Det ser väldans mysko ut.
Han kör runt och tittar på vart vi tar vägen.
Känns väldigt obehaglit.
 
Det händer mycket ute på kvällarna.
Men nu tar min dag slut.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0