Grönan

 
SÖNDAG
130901
 Östen
Grattis
Familjehem
Hjälper många barn 
 
 Dagens citat
 Styr bara det
du kan styra
 
Skilj noga på det som är möjligt
att göra och det som bara är
bortkastad tid. Sedan kan du
ägna din kraft enbart åt
sådana uppgifter som du kan
klara (och överlåta alla de
andra på någon annan).
 
 
Hej där 
Oj vad det rasar på nu, det blir Grönan i dag.
Kidsen är lyckliga.
Hoppas förkylningen inte får ett bakslag bara.
Nu kör vi. 
God morgon
Det skall ju upp och göra sig klar innan vi åker.
Skall lämna Othilia i Tullinge.
Så nu är det bara att skynda på så vi kommer i väg.
 
Duschen får bli i kväll vågar inte vara så blöt när det är kallt ute.
Det blir i alla fall lite frukost och barnen veckar jag klockan sju.
Det skall ätas innan man ger sig av. Så då är vi klara.

Vi tar ut bilbatteriet ( har haft det laddat över natten)
det är mot Tullinge.
Då får Othilia telefon från sin pappa.
Hon får följa med, vad kul för Robin och oss.
 
Då blir det mot Djurgården i stället.
Vädret är fortfarande grått och kallt.
Men jag hoppas på att solen kommer i gång.
 
Väl där hittar vi ingen parkering vid Grönan så jag får åka upp
på en gata bredvid Vallhallavägen.
Vi får knalla tillbaka till Grönan och vi startar med pop express.
Bilder
 
 
 
 
 
 Vi käka lite kebab det var OK. Kaffe och Donalds går alltid i.
Lotter och vinster det ville vi ha. Jag van tre gosse saker, som
¨kommer att bli bra presenter till barnbarnen. 
 
 
Vi vart lite trötta på eftermiddagen så vi beslöt att åka hem.
Först knalla hela vägen till bilen.
Det hände två fina saker på vägen över djurgården.
Vi mötte en pappa med sitt barn, en flicka som satt i vagn,
(mamman och en storebror stod en bit bort)
Saga böjde sig fram och fråga om flickan ville ha en present.
En söt litet gosse djur från grönan, en elefant.
Hon blev så glad att hon tappa andan.
 
Robin hade en rosa gris
Han beslöt sig för att ge den till en liten flicka som var så ledsen.
Pappan i detta fallet titta mystiskt på Robin först, sen log han och flickan blev lite gladare.
Fint gjort barn.
Nu sitter vi i bilen på G hem, trötta och små frussna.
Det är lite kallt.
Hemma väntar vi på maten.
 
Och så har vi en skön dag till enda.
Dock blev det så att jag inte fick pussa på mina gullegrisar då
Lill killen inte mår så bra. Jag hoppas det blir bättre. 
 
 
 
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0