Helgen är här

 
FREDAG
130927
 Dagmar & Rigmor
Grattis
 Linus
Sjukling
 
 
 Dagens citat
 Gör frikostigheten
till en vana.
 
Unna dig att vara generös -
hjälper någon ur en knipa,
visa någon en vänlighet,
säg en komplimang.
 
Den som blir mest stimulerad
av en sådan generositet är ....
du själv.
 
 
Hej där 
 Ja ha ja vi igen.
Ja det blir så varje dag.
Kul vi ses med en kopp kaffe på varsin sida om datorn.
En freda som kan bli vad som helst.
Vi kör.
God morgon
Jag behöver ingen klocka i dag men vaknar i alla fall tidigt.
Upp och hoppa så börjar denna dag.
Skall till jobbet för en fredagsfrukost och kramas med en
sköterska som skall sluta. 
 
Det är alltid tråkigt när man måste säga hej då till en kollega..
oavsett vem och hur.
 
 
Nå ja denna dag börja med en dusch och en frukost.
Lite chitt chatt med gubben.
Det ser ut för att bli en relativt bra dag när det gäller väder och vind.
Det stiger sakta med säkert grad för grad.
Vi hoppas på sol i dag också.
 
Nu är morgon rutinen klar och jag har lite mail att skriva.
Det kommer att vara mindre roliga mail.
Undra vad som kommer av detta.
 
 
 
Dagen går vidare och jag med den.
Nu skall jag fara till Rosendalsgården och inta en fredags frukost.
 Man får inte missa den om man har möjlighet att åka dit för att vara med.
Bästaste frullen i stan.
 
 
Jag tog et varmt och lite sorligt adjö av vår syster Catharina.
Hon slutar och det känns lite tråkigt, eller rättare sagt väldigt tråkigt.
Så var de tråkiga med denna dag.
Litet snack med chefen och sen var det bara hem.
 
Hämta medicin till Linus som har fått en annan.
Lite roligt att han får en annan redan.
Men läkarna vet väl bäst.
 
Tänker lite på min son med smärta i höften.
Han kan inte ha de så bra just nu. Det är tur att den går över.
Han skall ju gå på rehab också.
Min lilla plutt.
 
 
Så centrum stress på några få minuterar och får allt gjort.
Tänk vad man kan stressa igenom en handling.
Jag tror jag och gubben har rekordet på Willys.
Vi var och veckohandlade en gång,  då man behöver allt de där som tar ständigt slut.
Vi säger att vi starta på heltimme för att det är lättare.
 
Pang där gick start skottet och jag lovar att vi var i kassan och betala 2000:-
inom loppet av 4 minuter. Vi hade fyra kassar och ingen köpliste.
Detta är inte att rekommendera man är totalt slutkörd när man kommer hem.
 
Nu för tiden går jag oftast själv då jag kan handla när jag slutat jobbet.
En enklare sak kan jag tycka då jag kan gå runt i min takt.
Gubbar är bara till besvär och stresskossor :)
Här kan man också använda ordet
RIKSKOSSA
för det kan dom ju då vara.
hahahaah
 
 
Så nu vart det en väldans god lunch, kyckling och grönsaker.
Något av min favorit, kyckling alltså. Kanske äter lite väl mycket av den varan.
Jag borde nog testa lite annat också.
 
 
En lite gråtmild eftermiddag med mycket hög feber och väldans ont i örat.
Lilla gubben vad detta är orättvist, tycker så synd om små barn när dom är sjuka.
Och lilla Joline som har börjat på dagis och får alla baciller där i från.
Ingen hitt.
 
 
Men kvällen kom och man kolla lite på Idol.
Det finns faktiskt några bra röster att lyssna på.
Sagas kompis är kvar.
Spännande.
 
Denna kväll lider mot sitt slut och det är skönt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0