Jag missar dop :(

 
LÖRDAG
130921
Matteus
Grattis
 Elton
Hans dopdag.
 
 Dagens citat
 
Vänd blicken
mot fjärran
 
Blicken är som mest avspänd när
den riktar sig mot mål långt bort
- i synnerhet ute i naturen.
 
Det är när blicken är avspänd
som hela kroppen börjar
slappna av.
 
 
Hej där 
 Ha nu är det söndag .... och jag har ett dag-pass.
Det är ju fantastiskt, då jag har jobbat kväll en hel vecka.
Vi kör och ser vad det blir av detta.
God morgon
 Rriiiiiinnnnnnnngggggggg,
Klockan är 5.00
En varm dusch och sen på med paltorna.
Jag skall jobba morgon så det är bara att
sätta på kläder för dagen.
 
 
En lite frulle och en kopp kaffe det är vad jag vill ha.
Så det tar vi. Check.
Lite koll på FB och där är dt som vanligt i dag.
Vad skönt inga hårda ord och inga spydigheter.
Vi kollar vidare och upptäcker varma mjuka ord
mellan en man och en kvinna.
Gör hjärtan i luften till varann, oh vad mjukt och fint.
 
 
 
 Då kommer en gubbe upp och det är ju bra, han skall
ju ha bilen så han får ta hem den från jobbet.
Jag tycker att det är lite tråkigt men dom skall ner till Stallarholmen så då
får dom ha bilen.
Hoppas du får en bra dag gubben. Ta en tårta med dig hem till mig.
 
 
Ja då är det väl dags att röra sig mot jobbet.
 Jag kör och gubben tar bilen hem.
Det är lugna söndagsgatan och tomt på bilar och allt.
 
 
Väl på jobbet är det bara att hugga i. Det saknas folk som alltid på helgen.
Eva H jobbar frenetiskt med telefon, ingen ide.
Bättre att vi startar jobbet.
Det blev hon och jag mot världen.
 
Inga problem, eller det är inte rätt. Vi skall inte slita häcken av oss för att
hinna få upp alla innan lunch. Det är ju så att man skall kunna ge en
omvårdnad med klass. Inte bara omvårdnad.
 
 
Men så duktiga som vi är slet vi som hundar och blev klara.
Men hur vi mår efter detta ... ja det är ju det som är frågan.
 
 Nu har jag i alla fall slutat och skall få bli hämtad.
I samma veva får jag reda på att barnen INTE följer med på dopet. 
 Va fan ... vad besviken jag blir. Vilka skitar.
Ingen ställde upp för Ari.
 
Väl hemma försöker jag allt att vara kylig mot dom för
att visa lite av min besvikelse.
Men det går nog inte hem.
 
 
Jag får besök av min bästaste vän på en fika i dag.
Oh vad kul att hon kommer över en sväng.
Vi har en fin stund med många skratt.
 
 
Vi har en liten kille som är klockrent förälskad i Malin,
Han blir näst intill helt salig.
Han tar på hennes hår som om hon varen ängel eller något
super vackert. Vilken syn.
Skall ta fram kortet från mobilen och sätta upp.
 
 
Thomas gör en gryta och den blev god den, en middag
med ny bakat bröd och köttgryta, Det går inte av för hackor.
Man kom i mat koma på något sätt.
 
Hur seg kan man bli??? Ligger och tittar på TV.
Trött mätt och ont i bröstet, vilken jävla kombination.
Hoppas det lättar.
 
Dagen är slut nu och kvällen lika så.
Då skall jag försöka sova lite för att komma upp om ett par timmar.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0