Jobba kväll

 
LÖRDAG
130907
 Kevin & Roy
Grattis
Jolin och Linus 
 
 Dagens citat
 Fantisera
 
Tänk dig att du befinner dig
på en idyllisk söderhavsö. Se dig
själv i den solblekta sanden. Lägg
märke till vad du har på dig, hur
avslappnat du står där, hur den
lätta vinden blåser i ditt hår,
lugnet, leendet i ditt ansikte.
 
Föreställ dig sedan hur det
känns att vara där.
 
Hej där 
En lördag, undra vad som händer med den?
Fortfarande besviken på min chef.
Det är så att det till och med gör lite ont i min sargade kropp. 
Nä vi kör nu denna dag.
God morgon
 Jag vakna runt 5.30 och tassa upp försiktigt, Joline sov.
Vill inte vecka henne.
Kolla runt på FB vad världen skriver och vad som förse går här.
 

Min frukost är intagen i lugnans ro medans jag kollar lite mail.
En snabb men varm dusch han jag också med innan lilltösen vakna. 
nu är det full rulle. Hon vill inte sitta vid bordet som man skall,
fötterna skall hon ha på bordet vid sin frukost.
Det tycker inte jag om.
 
 
Till slut har hon ätit klart och då vill hon leka med Linus.
Och det är det hon tyckte om att göra. Dom skratta och var så glada.
Hon är väldigt go tjej i mellanåt. hjälper lilla kusinen med olika saker.
Hon hämtar och lägger framför honom och sitter med honom , håller handen
och är en son fin tjej.
 
Vid 9.45 blir hon trött och otålig, går och pekar på flaskan och sängen.
Jaha ja är det så att du vil vila en stund? Gubben ligger i
sängen så det var bara att lägga hen där och vips så sover hon.
Inga konstigheter där inte.
 
 
 
Jag får ett samtal från min chef som försöker snacka bort min
SOL uppgift som jag inte skall ha mer.
Det var för djävligt. Vilket skit snack.
 
 
 
Ari smiter i väg och fixar ett nytt batteri till min Bumble Bee.
Det sägs att det skall vara dåligt.
Hoppas på det. Han kommer hem runt 12 så vilar han en stund och
då vaknar Joline, hon ligger kvar med Ari i sängen.
 
 
Så nu skall jag och Ari till Salem och lämna barn och snack med sonen.
Vi tar lite kaffe och snackar jobb.
Han är lite rastlös min son vankar hit och dit.
Vi pratar om operationen i hans höft.
Den ser ju lite kripi ut.
 
Nu är det lite hög tid att köra hem gubben innan jag skall till jobbet.
Jag har ju en kväll där. Och den skall väl gå bra.
Nu är dagen slut och jag skall hem och vi skall ha middag sent i dag.
 Det är ju väldans ovanligt och inte så nyttigt för mig i alla fall.
Jag hamna i mat koma på två sekunder.
 
Det var bara att gå till sängs.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0