Jobbar kväll

 
TORSDAG
130919
Fredrik
Grattis
 Fredrik Kangastie
Grattis på namnsdagen
 
 Dagens citat
Finn undret
i allt du gör 
 
Det är otvivelaktigt så att de som
får ut mest av livet är de som
finner något underbart även i de
mest bagatellartade sysselsättningar.
Odla den färdigheten
och du finner frid och tillfredsställelse
på köpet
 
 
Hej där 
 Vi går mot en helg och skall
väl njuta av den.
Jag jobbar i helgen så det är lagom med njutning.
Denna dag först.
God morgon
Klockan ringde, men det var inte min utan gubbens.
Har kommit på mage så jag kommer knappt upp ur sängen.
Det gör till och med ont att andas.
 
 
Väl uppe är det en frukost som gäller.
Duschen kan vänta ett tag. Har inget speciellt planerat tror jag.
Jo just ja, jag måste prata med läkaren om Robin.
Så har beställt telefon tid.
 
 
Sen är det en uppgiven son som finns i sitt rum.
Han är så uppgiven och mår skit att det är otäckt att se.
Han säger inget heller, och det är inge bra.
Jag vill bara att han skall må bra och
vara en glad kille.
 
 
Nu är det tungt här hemma.
 En önskan jag har är att alla svarta moln och oro bara försvinner från min familj.
Varför måste det vara drama över allting??
Jag vet att man skapar drama själv ... men vafan lägg ner.
 
 
Tänk att kunna fira ett barnbarn med hela feta släkten,
men mina syskon, med gubbens syskon, med alla min barn.
Med x , med fruar och men.
Kalasen kan bli dunder mega, ett sånt man vill ha när man fyller
viktiga åldrar.
 
 
Det är en dröm jag skulle vilja upp leva.
 Vad mäktigt.
 
Nå ja dagen  i centrum och vi tar fart och ser vad detta blir.
Jag och Camilla skall hälsa en kompis från Rosendal.
Det kommer att bli så kul.
 
Först har Camilla ett ärende att uträtta.
Jag plockar upp henne vid 11.30.
Vi åker till Huddinge för att inta en lunch.
Det blir på O´Larys.
 
Nu drar vi till Jonna.
Hon skall ha bäbis i slutet av oktober :)
Vad kul.
Jocka och Jonna kommer att bli sådana bra föräldrar.
 
Lycka till med livet.
 
 
 
Så nu var det time för mig att ta mig till jobbet och ge
Eva lite saker. Men vad är nu detta .....
Hon är ju inte här. Jag hänger in det i hennes garderob på jobbet.
Så då får hon ta det i morgon.
 
Jaha ja kvällen börjar med att jag skall stå i köket till
18.00 och sen är det full rulle med omvårdnad och mediciner.
Kvällen går bra trots en liten visit upp på tvåan.
 
Slutar 21.00
Kör hem Susanne först och sen hem.
En smula seg är man.
Kollar lite på Tv sen somnar man fint.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0