Kalas igen

SÖNDAG
130915
 Sigrid & Siri
Grattis
Anneli
För alla goda smörgåstårter
 
 Dagens citat
 Fingra på stresskulor
 
Förbruka nervös energi som
koncentreras i fingrar och
händer genom att fingra på
stresskulor.
 
Hej där 
 Hej kalas igen ... det kan väl vara OK
Det är i Södertälje hos Anneli och Daniel.
Sen är det Salem som gäller.
God morgon
 Det är söndag och jag har sovmorgon kan jag tycke,
Men  ... inte då.
 
 
Jag kliver upp och tar en dusch och petar i mig lite frukost.
Det är lika så bra. Dagen blir lång och så kommer tröttheten runt åtta,
men det är ju inte bra. Jag somnar och vaknar vid ett inge bra
 
 
 
 Jag bestämmer mig att följa med Thomas ut till Länna för
att fixa med nya skrivbord och ett skatbo av sladdar
innan Södertälje kalaset.
 
Det är hårt jobb i Länna och smutsigt, Det blir lagom fint.
 Tar oss därifrån runt ett, kommer hem vid 13.45.
Hinner upp och fixa lite innan vi skall köra vidare.
 
Min bror Hasse och hans fru Mariann, hennes syster Monica och
min brors dotter Jane med sin kille Mathias.
Alla var där och så kom vi Ari och jag
Camilla och Thomas.
 
 
 
Och här var det så fina smörgåstårtor,
fyra olika har nu Annelie stått och fixat.
Massa kakor och godis.
 
 
Det går fort när man har trevligt, men vi måste åka skall nämligen
hinna med Salem innan middagen.
Ari skall hjälpa Jimmie med att flytta bilen.
 
Så är det middag,
chili con carne
 
En härlig kväll och en kopp kaffe.
sen är det kväll i dag också.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0