Ledig

 
ONSDAG
130918
Orvar 
Grattis
 Annelie Karlsson
Super god lunch
 
 Dagens citat
Slappna av
 
 Spänn en grupp muskler i taget
- till exempel i armen eller ben -
och slappna sedan snabbt av
igen. Kontrasten mellan "spänd"
och "avslappnad" visar hur
det verkligen känns att vara
"avslappnad".
 
Dröj kvar i den "känslan".
 
 
Hej där 
Det är skönt att vara ledig mitt i veckan och
att kunna gör vad man vill.
Visserligen kan det bli så att det inte riktigt går så bra. 
God morgon
 Hurra i dag kommer trollungen att vara med sin farmor.
Det spöregnar så jag kö ner Saga till stationen och sen kör jag även
Robin till skolan. Nu skall jag åka och hämta Joline.
 
 
En fika och lite snack med Nea om allt möjligt.
Jag tar Joline som vinkar glatt till mamma och syrran när vi går.
Ner till bilen hem för att plocka upp Camilla och Linus.
Ner till centrum för att gå på banken och sen kolla när lekslottet öppnar.
 
 
Men ... VA!!!!
Inge lekslott. det är öppet tisdagar, torsdagar och söndagar
mellan 10 - 18, det var inge bra. Vi löser lunchen
med att äta med Annelie Karlsson och Robert.
 
Och det blev många fina kort av barnen,
(Annelie skall skicka till mig sen) Joline gilla kusinerna.
Hon hitta många roliga och annorlunda leksaker.
Alltid lika kul att leka med andras saker.
 
 
Men vi skall ta oss hemåt, hon sover en kort stund i bilen,
det är omöjligt att lyfta henne upp och hon sover vidare.
Hon är farmors flicka och vaknar så fort något rör sig för nära en.
 
 
 
Vi laga maten tillsammans och inväntar resten av familjen.
Hon blir glad när hon ser gubben komma på moppen,
han har ju samma kläder som sin älskade pappa.
 
 
Det är gubben nu för hela slanten, han skall mata, han skall bära på henne,
han skall leka och pussa på henne.
Hon är så stört skön.
 
 
Nu är det i alla fall hög tid att rulla mot Salem så hon
kan komma till ro och sova lite.
Det är ju då tidig morgon i morgon när mamma Nea jobbar 7.00
 
 
Vi tar en fika och skall sen bege oss hem. Joline blir smått
hysterisk när jag skall gå.
Stora tårar på kinden faller och hon tycker det är jätte jobbigt
och säga hej då till sin favorit farmor.
 
Väl hemma kommer en översköljning av trötthet över mig,
känner att det blev himla tråkigt och tyst här hemma.
Jag kanske skall ta och kolla film i stället. 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0