Ledig

 
ONSDAG
130904
 Gisela
Grattis
Ledig dag
Men med massor att göra 
 
 Dagens citat
 Inse
skillnaden
mellan att äga
och att leva.
 
 
Hej där 
 Oj vad dagarna rullar på
jag hinner inte alls det jag skall
Nu skall vi se om jag kan få struktur
på denna dag. vi kör med full gas. 
God morgon
 
Klockan ringer fem och jag undrar för ett par sekunder varför.
Jag skall ju inte köra Ari i dag han tar ju bilen själv.
Jag har nog bara av farten satt i gång den i går när jag lag mig.
 
 
Men eftersom jag ändå är vaken kan man ju gå upp
och äta frukost och se till att snorungarna :)
kommer upp som dom ska.
 
 
En ledig dag kan inledas hur som och det är ju bra.
Nu är min dag på börjad och jag får allt köra den nu.
 Duschen och frukosten avklarad, då kan man kolla runt lite på
FB och se om det händer något. Har beslutat att inte svara på en idiotiskt inlägg.
 
Jag känner att det kan bara göra mer onytta än nytta.
Jag hoppas vi kan komma över detta skit och se
framåt och stötta min son.
Gud vad jag är less på tjafs.
 
Nu så är det bara att ta och städa lite, har en sån där gå efter stä dag i dag.
Undrar du vad det är?. Jo när en av tonåringarna har städat så skall det
inte vara så mycket för mig att städa eller hur, då ser jag hur dom städar.
Det är en " gå efter städ dag".
 
 
Så det är vad som händer nu på morgonen, jag har ett läkarbesök
vid 10.30 så det är det som händer nu. Det tog lite lång tid där.
Så nu är jag på G ner till centrum för att handla plast fickor till Sagas skolarbeten (mönster).
 
Sen får jag skjuts av Annelie Karlsson, hon skall plocka upp Camilla.
Dom skall träna kick box i dag i Södertälje.
Och jag har en lugn och skön eftermiddag fram till
maten skall lagas.
 
 
Fika sällskap får jag i skepnad av Robin och Othilia.
Det var trevlig att sitta och prata med dom.
En snabb titt på FB och snacka lite med Nea.
 
 
Hon ar lämnad kidsen på Skola/dagis i dag.
Hoppas det funkar bra med snutt jullen.
Hon skall ju gilla alla saker och leka med andra barn.
Skall följa med någon dag och hämta henne.
Amanda går ju där också, så det blir att hämta båda då.
 
 
Ja ha ja nu är det mat på G, fisk och äggsås.
 Och det smakade ganska bra, lite grädde i såsen det ger susen.
Det var bara att plocka undan och städa efter maten.
Nu kommer kvällen och vila med den.
 
 
Gubben ringer och är en smula irriterad, bilen min
Bumble bee är sönder, det var ju inte så skoj.
Nu står den på verkstad igen, skit bil.
 
Han kommer hem runt 19.30 och är en smula sur.
Jag kan förstå det, MEN jag har påpekat att bilen ÄR konstig.
Har han lyssnat?? Nej varför lyssna på lilla mig, jag kan intet om bilar.
Skit gubbe.
 
Så nu skall jag bara sura i min säng och vara skit sur.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0