Ny vecka och nya hantag

 
MÅNDAG
130902
 Justus & Justina
Grattis
 Fin dag
 
 Dagens citat
 Förenkla
 
Ju färre saker du måste göra i
livet, ju färre saker du äger,
sköter eller har ansvar för,
desto färre stressmoment
utsätts du för.
 
 
Hej där 
Nu är det varda och jag hoppas på att få vara frisk.
Jobbar kväll i dag och det känns bara bra.
Vi kör och ser vad som sker.
God morgon
Upp med gubben i dag, skall köra honom till jobbet.
Måste fixa en bil till han, fixa Volvon så den går.
Eller sälja den när den är lagad och
så. Nå ja nu är det morgon kvist och jag skall i väg med gubben.
 
 
 
Det är en smula tråkigt att gubben inte får sin bil fixad.
Den har stått på verkstad i tre månader.
 Massa små fel. Nu hoppas jag att den blir klar.
Han har sin moppe också som är kaputt.
 
Nu är det i alla fall så att jag skall köra honom och han
skall cykla hem från Långbro. Det kan bli en hård tur,
och så är det första turen på sådär 12 år.
Han kommer att ha ont i kroppen i morgon garanterat.
 
 
Så hemma igen, en kopp kaffe och sen är det bara att låta förmiddagen och
eftermiddagen köra i väg. Skall till jobbet för ett kvälls pass.
Kör ut mot Gladö med en cola till min kära son som jobbar längst vägen.
Han lägger ner kablar i backen.
 
 
Det var en trevlig liten stund, alltid lika kul att träffa honom.
Min fina son, lider med honom. Han har det tufft med exet som hittar på
en massa skit. Hon är dum i hela huvudet.
 Nu är det dags att dra sig mot Rosendal.
 
 
Kvällen blir intressant då jag är på "fel" sida. Jag är inte så
kunnig med vad alla skall ha och när de vill i säng.
Men man får springa fram och åter och fråga.
 
Så nu var det klart. en bra kväll tråtts allt.
Hem och sen är det en kopp kaffe och sängen
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0