Ögon läkar besök

 
TORSDAG
130912
 Åsa & Åslög
Grattis
 Ögon läkaren
En mycket trevlig läkare.
 
 Dagens citat
 
 
 
Hej där 
Det är inge roligt med ögat i dag heller.
Nu är det kämpigt med ljuset.
Men jag skall åka till sjukhuset i dag.
Vi kör så jag kommer dit. 
God morgon
 Upp med Ari för jag skall ta bussen till Fridhemsplan klockan 6.44.
Så klar med frukost och duschen. Och det blir så lagom att gå nu.
Mot busshållplatsen. Ingen ide att ta bilen, jag kommer
förmodligen att vara ganska geggig i ögat.
 
 
 
Resan tar sin tid 55 minuter och ett byte.
 Kul att vara i stan, visserligen bara till ett ställe och hem.
Så stressigt här.
 
 
Men nu klockan åtta på sjukhuset är det bara sju
före mig så det tar väl inte så lång tid.
8.20 kommer en läkare och ropade på mig.
nu är det min tur, OK bra.
Han har några läkarkandidater också som var lite
nyfikna på mitt öga.
 
 
En trappa upp och undersökning i 2 timmar, kommer fram till att
jag har någon slaks skada på hornhinnan och
det är infekterat en smula. Resultat en salva i 15 dagar.
Tack och hej leverpastej.
 
Buss till T-centralen, tåget till Huddinge. Camilla plocka upp mig,
skall hämta hem nycklarna på jobbet. Har tappat dom där.
Träffa Eva en stund och sen hem på momangen.
 
Stannar i centrum för att plocka ut ögon droppar.
Får i alla fall två gånger i dag och börjar med tre gånger per dag i morgon,
i fem dagar sen två x per dag i fem dagar för att avsluta
med en droppe per dag i fem dagar.
 
 
Så nu är det klart och hem för att ta en tupp lur, är trött och ser ingen ting.
Har fått ont i mellan gärdet också. Var så spänd under undersökningen
av mitt öga att jag knappt andades. Jag gillar inte att bli undersökt i ögonen.
 
Oj vad det var en smula skönt, nu är det mat på G
Och kvällen är på G.
Jag kan inte göra så mycket efter som jag se så dåligt men det är
skönt att det är kväll, jag behöver inte göra något.
 
Vi tar kväll nu.
 
 GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0