Oj vad det blev

 
TISDAG
130917
 Hildegard & Magnhild
Grattis
 Anneli
Tack för ett super trevligt arbets- pass.
 
 Dagens citat
 Strunta i telefonen
 
Du behöver bara låta bli att svara
i telefonen en eller två gånger
i livet  för att inse att du alltid
blir uppringd igen om det
gäller något viktigt.
 
En stressfaktor mindre.
 
 
Hej där 
 Tisdag och veckan är i gång, det kan vara skönt.
Allt kommer i normala spår men det är ju det som är
galet. Man skall titta utanför boxen så livet blir meningsfult
för en skälv. Har man en man och barn får man ju göra så
familjen har en rolig varda och spännande helg.
Ja så det kan vara.
God morgon
 Klockan ringer faktiskt 05.05, det är bara att stiga upp och gå ut till duschen.
Det är en seg Phia i dag som inte känner sig moteverad att gå till
tandläkaren och det är ju just det i dag.
Tandläkaren.
(gårdagens besök vart akut inställt)
 
 
En frukost och en extra kopp kaffe blir det nu så här innan
jag skall rulla mot Hornstull. Har lite tid att kollar runt
på nätet på dagens händelser i världen och på
FB och i min mail också.
 
Inga större saker så där på rak arm som jag bedömer det.
Det är bara att fixa i ordning mig själv och ta mig till Hornstull.
Putsa tänderna extra noga, det är väl en rolig sak man gör när man skall till tandis.
 
 
Så nu åker jag och har en smula ont i magen, jag gillar INTE tandläkaren.
Men nu sitter jag här i stolen och hör hur John talar om vad som är galet.
Inga hål ...... men massa gamla lagningar som har spruckit
och behöver bytas. Två Kroner och massa annat.
Detta kommer att bli svin dyrt ..........
 
 
Nu är det klart och jag skall vänta in Saga som kommer från skolan.
Hon och jag skall till Södertälje för att höra vad Repulse är för något.
Och om det kan vara något som är intressant.
Men först en snabb lunch, i bilen medans vi åker mot Södertälje.
 
 
Möte om vad Repulse är och kan påverka en människa positivt.
En kur som alla människor borde gå på, inte
bara ungdomar. Men det kan vara svårt kanske.
Vi kan ju lära oss ett och annat :).
 
 
Nå ja informations mötet tog bara 45 minuter så vi är på G hem igen.
Det blir ingen matta timme på skolan för Saga, hon är nog för seg att åka in igen.
Så kan det ju va. Jag har i alla fall en kort tid på mig hemma innan jag skall i väg till
jobbet för ett kvälls pass.
 
 
Kommer att träffa arbetskollegan Anneli, bara de kan vara skoj.
Så då är det en bra kväll.
Nu är jag där och skall ta vid för kvällen.
Och det som är skoj är ju den att JAG fick jobba MED Anneli, oj det är första gången
sen .... ja jag vet inte. Detta skall bli så kul så.
 
 
 
Kvällen flöt som en dans på finaste rosorna. Vi behövde inte
stressa häcken av oss allt var bara att göra.
Det var en trevlig och bra kväll, alla var nöjda.
 
Hem och kör Agneta hem till sig. Hon bor ju i Tullinge så det är ju på vägen hem.
Det är svårt att hitta i mörkret men det gick bra.
Agneta kom hem 9.15 och det är väl en timme tidigare än om hon
skulle åka kommunalt.
 
Så nu är jag hemma och är väldigt trött. Bråkar lite med
datorn och blir en smula irriterad.
Det är ju ingen ide att bli det men vad gör man i ett trött läge?
 
Nu väntar min sköna säng.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0