Passa goa barnbarn

 
TISDAG
130924
Gerhard & Gert 
Grattis
Barnbarn 
 
 Dagens citat
 Försök med ett
leende
 
Ett leende får ansiktsmusklerna
att slappna av. Det utlöser också
en emotionell kedjereaktion som
ökar välbefinnandet.
 
 
Hej där 
Ja vad skall man säga ...
En ny dag med nya händelser och uppgifter.
Massa måsten och massa stress.
Jag fixar det själv det är ingen som gör det åt mig direkt.
Men varför klaga det kunde ha varit värre.
Nu kör vi denna dag. 
God morgon
Ingen klocka i dag, jag är ledig, har inget förens vid10 då jag skall tvätta
och sen inget förens jag skall hämta barn vid 16.00 
 
 
Vi startar från början.
Upp runt 6.00 äter en frukost och sen packar i ordning tvätten.
Jag skall tvätta lakan och andra stora saker.
Tar och kokar lite kaffe så jag har.
Lilla Linus är lite snorig och har haft en jobbig natt.
 
 
Tänk att få ner alla till tvättstugan :) .
Ja dom tvättade sin egen tvätt.
Vi var klara fram åt 14.00.
 
Robin missa att komma och hjälpa mig upp med allt.
Det var lite så där tråkigt.
Annars gick det väldans bra.
 
 
 chili con carne till lunch det var smarrigt.
Robin är ledig på tisdagar så han var hemma, Saga
var hemma och  kurera sig.
Camilla och Linus var också hemma på lunchen i dag.
 
 
Klockan tickar i väg och jag skall snart bege mig till Salem och
plocka upp tre barn för att ta mig först till donken sen till Stuvsta.
En kort fika med Ericka  blir det.
 
 
Väl där rår jag en gåva av henne som hon köpt i
Canada. En sån fin Dream Catcher  .
Nu skall jag sova skönt.
 
Jag åker hem vid 18.30 till Salem för att få i säng barnen.
Dom är så trötta och griniga, så klart,
men dom var i säng vid 19.00.
Så det blev lugna gatan på kvällen.
 
David var hemma och han tyckte att jag kunde rulla hem vid
21 tiden, Jimmie och Nea bör vara hemma snart.
Så det gör jag.
 
Prata med Nea en stund senare då de var på G hem.
Så planera vi lite för i morgon.
 
Lite TV och sova nu då.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0