Till stan

 
TISDAG
130903
 Alfhild & Alva
Grattis
 Jag
 
 Dagens citat
Ta till hövlighet
 
Praktisera hövlighet, inte för
andras skull utan för att förhålla
din egen karaktär. Det spelar
ingen roll om mottagaren åter-
gäldar hövligheten (vilket de
vanligtvis gör) eller inte -
du blir själv bättre till mods
om du uppträder trevligt.
 
 
 
Hej där 
Veckan rullar på och jag ser att det går som jag vill,
eller?? Denna vecka är full med läkarbesök och
arbete.
Så det är bara att köra. 
God morgon
 Upp med gubben för att köra honom till jobbet.
Men först är det dusch och frukost inte att förglömma.
 
Jag skall vidare i mot söders höjder för ett läkarbesök
på Ersta sjukhus. Det är lite pirrigt att åka in till stan själv och att
parkera då det finns tusen andra bilar som står huller om buller.
 
 
Allt går som smort och jag hittar en parkering lagom
stor så jag kommer in där. Nu är det bara att vänt på min tid och se vad de vill.
Besöket går löjligt fort, jag får svar på prover jag lämnat och lite nya som skall tas.
Det ser bra ut ...Tack för de.
 
Jag skulle till jobbet men det gick så fort att jag hinner hem på en fika.
Och lite snack med Camilla och Jimmie som är hemma.
Äter en lunch med dom innan jag rullar till Huddinge.
 
 
Jag är tvätt ansvarig i dag, det var ju soft.
Men med en maskin hinner man INTE att få allt färdigt.
Hann tvätta ett par maskiner och hänga lite, vika och bära upp.
Så var det färdigt med dagens arbete.
 
 
Hemma väntar maten lunchkorv med pepparotsås och potatis.
Set var super gott.
 
Det var väl inte så mycket att göra i dag så man
kollar lite på TV och sen är det sängen. 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0