Tindras dag

 
TISDAG
130910
 Tord & Turid
Grattis
Tindra
En flicka som blir stor
Grattis farmors älskling
 
 
 Dagens citat
Massera  tinningarna
 
 Några av de viktigaste
akupressurpunkterna återfinns
i tinningarna. Tryck lätt under
utandning, släpp på trycket
när du andas in.
 
 
Hej där 
En tisdag inte vilken som helst
utan Tindras tisdag. 
Hurra säger vi i dag till henne.
Vi kör denna dag nu.
God morgon
 Vaknar lite väl många gånger på natten, har sendrag och känner att det är jobbigt.
Jag behöver inte gå upp men fixa med bena så att de släpper.
Somnar om för att få mer sendrag.
 
 
I alla fall går jag upp strax före fem. Klockan skall ju ringa fem.
Tar en dusch och sen en liten frukost.
Har kommit in i en perjord där det är jobbigt att äta.
 
 
 Skall jobba kväll och jag skall inte köra gubben till jobbet.
Så nu är det bara att lata sig. Vill då ha en skön förmiddag.
Har ett möte klockan 15.00 med chefen ... det kan ju sluta hur som.
 
Min mobbe ringer, det är gubben som har glömt sina hörlurar.
Jag får snällt åka dit och ge honom dom.
Till Hallunda med hans vinter jacka, en ny dragkedja skall dit.
Sen till Willys och handla. Hem och äta lunch.
 
Lite slappa innan jobbet. Oj det vart en smula segt.
Skall jag hinna vila lite?? ja varför inte.
Men NEJ!!!!
Klockan är så mycket jag skall till jobbet jö,
möte med chefen.
 
Men va, oj skulle vi vara så många??  Var det inte bara hon och jag??
Nähä inte de inte, och vad blir sagt? Jo hon har skyldigheter hit och dit.
Det var inte om det detta möte skulle handla om. Fan vad trött jag blir.
 
Lämnar detta för annars går jag i tusen bitar.
Och det har jag ingen lust med jag skall klara av att jobba ett par timmar också.
Hur det nu kommer att gå, med en så stark ånga av ilska.
 
Nu är det slut för i dag, Susanne P får skjuts hem.
Min kära bil ...... krånglar startar ej och jag får be om hjälp.
Hur roligt var detta????
 
Så nu är jag hemma och trött som få, sur arg på allt och alla.
Tar nu täcket och drar över huvudet.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0