Tvättstuga

 
SÖNDAG
130908
Alma & Hulda
Grattis
Mitt jag 
 
 Dagens citat
 Ta en omväg
 
Det finns i9ngenting som går upp
mot en förändring när det gäller
att bryta de stressmönster som
präglar dagen. Då och då bör du
göra någoting som du normalt
inte gör - till exempel ta en
annan väg hem från jobbet.
 
Ombytte förnöjer.
 
 
Hej där 
Oj nu är det hög tid och se till att det händer saker.
Jag har liten gnista energi så det kan hjälpa i dag.
Tvätt i dag ...  massa tvätt.
Vi kör så det blir klart.  
God morgon
Sover Zzzzzzzzzzz, vill sova lite till.
Men då missar jag massa tid ... eller?
Jobba morgon så masa dig upp nu.
 
 
Nå ja jag går upp nu och skiter i detta. 
 En frukost framför datorn och en liten dusch innan
jag vaknar till ordentligt.
 
 
Så nu så är jag på G och kan komma i väg till mitt arbete.
Det är så skönt i bilen, poppar järnet och sjunger med i låtarna.
Se där ja nu är jag framme vid Rosendal och det gick bra.
 
 
En förmiddag som var lagom stressad. Hände inga stora saker
bara det som man förut såg skulle hända. Jag hjälper boende upp och
ser till att medicin och frukost blir intaget.
En liten rapport frukost till oss också klockan 9.00
 
 
 
Dagen slutar 10.30 för min del och det kan ju kännas lite tomt.
Jag hinner inte med de jag måste hinna.
Jag får hoppas på att hinna städa en annan dag.
 
 
 
Nu är det hem och fixa i ordning tvätten och den börjar 14.00.
Massa tvätt var det, inte så kul direkt.
Nu är det bara att köra.
Robin och Saga har också tvätt.
Klar lagom till sex. Allt blev inte torrt men nästan.
Nu kommer Camilla och skall fixa middagen också.
 
Min telefon ringer och det är Eva som är i andra endan.
Hon undra om jag kunde hjälpa henne och köra Anna till T-centralen i
morgon, Anna åker ju till Danmark nu. Jo men det skall väl gå.
Annas tåg skall gå 12.20 så det blir bra.
 
 
Kvällen är intagen och man slö tittar på Tv:n.
Jag känner mig lite trött så jag skall nog sova tror jag.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Sov gott och dröm fina drömmar om fina saker.
Jag älskar er alla.
 
 
 
 
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0