Blåkulla resa

 
TORSDAG
140417
 Elias & Elia
Grattis
Häxor
med god a avsikter
Alltså jag bland annat :)
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Tråkighet är allvar utan innehåll
 
av; Ola Hansson
Hej där 
Skärtorsdag
inledningen på påsken,
 
 

Skärtorsdagen är en kristen högtidsdag som infaller torsdagen före påsk, dagen efter dymmelonsdagen, före långfredagen, i stilla veckan (2014 innebär detta den 17 april).

I romersk-katolska kyrkan är skärtorsdagen en reningsdag, varav ordet skärtorsdag är bildat. "Skär" kommer från ett fornnordiskt ord för 'ren', 'vacker', 'blank' eller 'klar', som också finns i förleden till ordet skärseld. Dagens namn är det samma på norska och danska. I äldre tid sade man omväxlande "skärdag" och "skärhelgd" om denna torsdag.

GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Det var en härlig morgon, sov till 05.30 så skönt.
Nu är det bara att göra en bra dag.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Det blir en frukost i min ensamhet och det känns bara bra.
Jag sitter med ett ljus och känner min inre styrka.
Dagen är ett välkomnade gåva med sol och
allt som hör till.
 
 Ner till centrum för att fixa mina glasögon.
Jag har små knattar som gärna vill dra av mig dom titt som tätt.
De blir en smula sneda men det är tur man kan rätta till dom.
Så sen var det påsk godis till barn, och iväg till Salem.
Så nu är det bara så att man skall kramas med skruttis.
Fika och snack om ditt och datt.
Planering för eventuellt födande. Det är ju nu den lille skall komma.
Det är inga som helst svårigheter jag skall ju bara ha barnen.
Och Lill skrutten kan man bara ha hemma.
Blir det när alla är hemma sover man där.
Nu skall jag handla hem lite mat, mjölk och fil.
Fan vad det tar slut när ungarna är lediga.
Har dom så tråkigt att de måste äta hela tiden??
Och påskmiddag hos Camilla och Thomas i kväll.
Gubben kör dit mig och Saga för att bara slänga om däcken sen.
Eller hur han är borta länge och ja.... min bil paja.
Nu är jag bil lös igen.
Middagen var så trevlig och man sakna bara familjen annorlunda :)
 
 Jag bör nu åka hem för att göra kväll, skall ju till jobbet i morgon.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0