Camillas dag

 
ONSDAG
140409
 Otto & Othilia
Grattis
Camilla
Hurra hurra
Grattis min älskade dotter.
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
De människor som hävdar att pengar
inte är viktiga är de som har så mycket
att de är befriade från bördan att behöva tänka på dem.
 
av; Joyce Carol Oates
Hej där 
 Dag två på nya jobbet, spännande.
Jag känner en viss atmosfär, det är lugnt och stilla och ingen stress.
Det är skönt och bra tycker jag.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer och det är bara att ta sig upp.
Jo det är sant den ringer och jag sov.
Bara det är ju magiskt. 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
In i en kall dusch som förhoppningsvis blir varm. Fan vad det är jobbigt att
duscha när rummet är så kallt. Men som tur är blir det varmt ganska snart.
Ja då är det bara att fixa frukosten.
 
En skål fil med müsli, kaffe med smörgås, det är ju OK.
Jag har inte Bumble bee just nu men hoppas på att få honom snart.
Saknar min lilla transformer.
 
Det är nog så att jag måste gör i ordning mig nu för att åka kommunalt till jobbet.
Det är kommunalt som gäller och jag åker upp Camillas reskassa.
Min fina bil är fortfarande på verkstad :(.
 
Som vanligt då så går jag lite för snabbt så jag hinner med ett för tidigt
tåg och får vänta i en evighet på min buss.
Jag åker till Flempan så det är där jag sitter i dis regnet.
 
Så på jobbet hinner jag med en kaffe.
Nu skall vi börja jobba. Min handledare är en sådan trevlig tjejer och det fungerar så bra.
Det är frukost först, jag matar och sen får vi en fika vid nio.
Resten av morgon arbetet är i gång.
 
Dagen rinner fort för bi och jag slutar.
En bra dag och jag är nöjd hoppas mina kollegor är nöjda.
´Jag blev mött av Camilla i dag, Hon var ute och åkte med Lill skrutt.
Han gilla buss resor.
 
Vi tog en födelsedagsfika i centrum med tårta :)
Hon har ju sin dag i dag.
Jag och Saga har ett möte med soc i dag.
Det är Linnéa och Anita som kommer hem till oss.
 
Efter det knallar jag till Camilla och firar henne.
Det är jag , Eva och Malin först, sen kommer Kim, Lillevi och Emelie.
Lena och Göran kom med Thomas hem det blev snart ett fyllt hus.
Saga drycker upp lika så Roger Ari kommer efter han har slutat.
 
Det blir tydligen ingen bäbis för Rille och Jessica i dag. Vi väntar och väntar och väntar.
Vi alla hoppas det går bra för lilla mamman och att det blir en lite kille så småningom.
 
Nu är det i alla fall kväll och denna dag är slut.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0