Kalas dag

 
LÖRDAG
140419
 Olaus & Ola
Grattis
Joline
Grattis på två årsdagen.
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Man skall vara på sin vakt mot ingenjörer;
de börjar med en symaskin och slutar med en atombomb.
 
av; Marcel Pagnol
Hej där 
Vi kommer att ha ett bra väder i dag är det lovat,
Ja fem plus nu dimma och sol på G. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vilken skön morgon ... sov till klockan sex. sen var jag tvungen att gå upp och fixa
värktablett. Mitt ben (höft) värker satan.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En stund av energi intag, bara jag min skäl och tystnaden.
En god frukost efter en mysig dusch.
Kan en dusch vara mysig?? ....
jo det är den väl, varm, behaglig och energi absorberande.
En titt på de nätbundna median. Vad händer i världen??
Vad händer i mitt närmsta sociala nät. Vad gör världen.
Ja allt kan jag hitta härmed lite klickande hit och dit.
Har en skön morgon alltså, lite mysigt tycker jag.
 
Det är en liten förberedelse för att gå på kalas och äta goda
kakor och tårta. Lite kaffe, lite soft på sängen och .....
 
Hej nu får vi besök .... mormors kille.
Vad kul kom skall vi leka lite.
Vi lånar Jolines tåg och åker på den. det är skoj.
Så nu skall dom i väg och jag skall ta gubben och barn för att åka till Salem.
 
Allt med, paket och kort och fjuttens saker. Jo allt är med.
Nu far vi till Salem. Det blir skoj.
Här är flickan som blir stor i dag.
 
Alla som var där 
Robin & Othilia
Emelie
Lillevi
Kim
Nöjd mamma
Saga
Roger med Joline
Det goda som vi blev bjudna på
Tårtan och alla kakor
Mums <3
 
Hyllning
Lite otäckt med dom där
Pappa med hjärtat
Jag var lite tvungen att dra där ifrån lite tidigare för jag skall sitta på akuten och ha tråkigt.
Jag fick en röntgen i alla fall, det var den jag var ute efter.
Inget brutet (det visste jag) men mörbultad var jag och en spricka.
Då skall man vila och sitta och äta Alvedon.
 
Var hemma sent och barnen (Robin & Saga) vart hemkörda av
Rogers kompisar.
Nu är det kväll efter jag tittat färdigt på Harry Potter.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0