Lång dag

 
FREDAG
140418
 Valdemar & Volmar
Grattis
Gubben
Han ställer alltid upp
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den som inte låter verkligheten
störa sina drömmar är vis.
 
av; Christine Singer
Hej där 
 Detta är en lång tråkig dag, jag mins att jag alltid har
tyckt det. Allt var stängt när jag var barn och tonåring. Lite annorlunda nu.
Men dagen är riktigt lång.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Har vaknat av att jag trodde jag hörde klockan, det var en ny sak.
För min klocka står på lar klockan sex, inte fem.
Men jag var uppe fem i fem. 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Frukost i ensamheten, lugnt och stilla.
Ingen som pratar, ingen som stör.
Bara jag och min själ.
Njutningsfullt.
 
Väcker gubben som är tvungen att köra mig till jobbet då min bil är sönder.
Jag skall lämna ner den till bullen och se vad som är fel.
Måste göra en motortvätt så man ser vad som är sönder.
 
Väl på jobbet blir det bara en lugn och stilla dag. Ingen stress ingen
massa att göra. Bara det du skall en sak i taget och allt flyter på.
Jag har de jag skall göra plus att jag faktiskt hinner hjälpa de andra också.
 
Så kommer gubben och hämtar mig och jag skall hem, vi stannar på
Willys handlar till middagen och sen är det en present till trollet.
Nu är det hem och slappa som gäller, lite trött i dag.
 
Inga som helst saker att göra i dag, inga utsvävningar bara hemma och vila.
Så det är ju bara skönt. Och det är det som var hela saken i dag.
 
Inget barnbarn i dag heller utan nu får vi vänta ett tag till.
Nu kan Nea hålla sig till den 21 eller så.
 
Kollar på TV och gör inget annat direkt.
Har så ont i mitt ben, undra om jag har en spricka i skelettet.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0