Nytt jobb

 
TISDAG
140408
Nadja & Tanja 
Grattis
Mitt nya jobb.
Det är trevligt där
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Man skall vara framstående
för att ha råd att vara blygsam.
 
av; Okänd
Hej där 
Det är riktigt bus väder med allt vad det innebär.
Regn och blött och rått och ... ja allt som hör till.
Hoppas på sol i slutet av veckan i alla fall. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Sömnen ser bra ut, har nog kommit in i rätt rytm sover mina timmar.
Eller i alla fall i natt, jag hoppas det kommer att hålla i sig.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En kort yoga andning innan duschen, det känns bra att komma dit hän.
Skall allt se till att livet startar med det jag vill nu.
Viktigt för mig att jag for ha mig i fokus.
 
Frukost intagen framför datorn .. jo jag vet man skall inte sitta vid datorn och
äta men det är då jag äter i lugnas ro. Det är viktigt för mig att
få i mig frukosten i sakta mak.
 
Jag har en liten pirr i magen, bara så där lite lite.
Jag börjar jobba 15.00 i dag så det är lite tid tills då.
Gick och mötte Camilla som tog en promenad till mig i dag.
Vi skall åka mot Huddinge senare men först skall
 jag försöka laga Olivias halsband.
Det var ingen juvelförsäljare i dag i Tumba, hoppas han kommer till helgen :)
Så då blir det att titta på  INN & FINN innan vi skall ta bussen till
Flempan, lite lunch där innan vi far vidare till Huddinge.
Så nu är det bara att traska runt här, ett besök på Nordea han jag med och det
var bra. Det är inte så mycket nytt här att titta på, men tiden skall gå.
Thomas kom och körde mig till mitt nya jobb.
Så nu är man här Västergården.
Spännande. Allt är annorlunda mot vad förra jobbet var.
Det kommer att vara spännande.
Och så har jag en omsorgsledare som heter Angelica som är min handledare i dag.
Hon är en trevlig tjej och är med i jobbet som är som det skall.
Hon visar på lite rutiner som man skall tänka på.
Mycket är annorlunda.
 
Mina timmar går och nu skall jag hem.
Åker kommunalt till Tullinge, där plockat Thomas upp mig.
Vi åker förbi och kollar bilen, men den är inte klar.
Så jag blir körd hem. Tack Thomas.
Fixa mat till lilla manen, och han kommer runt 19.30.
Så det blir ju bara bra.
Nu är det lite mer vardag.
 
Gör lite tv tittande.
Sen är det nog bara att sova.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0