Oj vilken dag

 
TISDAG
140401
 Harald & Hervor
Grattis
Bumble Bee
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Dåligt bordsskick beror på
att man bryr sig mer om maten än om sällskapet.
 
av; Okänd
Hej där 
En tisdag som vart späckad av misstag eller?? 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Upp och känna kalla brisar i köket .... vad är nu detta.
Vilket fönster har man ställt öppet i natt ??
Oh nej mina sticklingar på balkongen ....
Dom har nästan frusit ihjäl i natt.
 
Någon har  lämnat fönstret öppet en meter. Frost har det varit i natt.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Ja ha duschen för att värma mig .. ja tack. Frukost för att bli mätt i magen, mycket bra.
Hälla lite ljummet vatten på jorden till mina sticklingar. Kan vara bra.
Hoppas att dom överlever.
 
Nu tar jag en sväng till Camilla för hon skall också med till donken och träffa Lollo.
Dock var Lollo lite sen men det är OK, jag han pussa på bäbisen.
Så fin och liten han är.
 
Då är mitt lilla äventyr med Nea som står på agendan.
Mot Kungens kurva bär det av.
Kommer upp i 100 på motorvägen vid Salem på farten och då händer det som INTE skall hända.
Min Bumble Bee är sönder.
NEJ inte nu!!!!!
 
Första bästa SOS ficka stannar jag på. Och här har vi bara att läsa i boken.
Lite skoj är det, två mullemek som inte vet något om bilen.
Mer än vad man häller i bensinen.
 
Jo det är klart jag vet hur man kör den ....
Nu var det mekningen.
Nej jag är värdelös på att mecka bilar.
Det ÄR killgöra.
Jag beundrar tjejer som är skickliga bilmekaniker dom skall ha massa rosor.
 
Nå ja nu står vi här, min son Neas man och min man är på
andrasidan stan så dom ringer vi INTE.
Ja Getto smurfen Han kan komma och hjälpa mig.
Det är en snäll kille de.
 
Han har sin kompis Sebbe med sig så vi har bärgningshjälp om det blir nödvändigt.
Det slutar med att jag tar och startar bilen kr till Hågelby, där kokar den.
OK svalka av den och köra till Sibylla.
 
Där blev det ett längre stopp.
Vattnet var inte kokande ändå koka bilen.
Vilken förmiddag.
 
Äntligen nere hos Messes. Min bils favorit garage.
Här blir den nu i tre dagar.
Oj oj vad skall jag göra nu då.
Blir ju deppig när bilen inte är med mig.
 
Nu är det bara att fixa så Nea kommer säkert hem och sen att jag kommer hem.
Skall till banken först, men det gick inte så bra de.
Jag kunde inte utföra mina ärende.
Lösa det på ett annat sätt.
 
Ja mat skall fixas och det blir lunch korv och potäter.
Mätt som fan blev jag.
Softa lite ... Nät gubben ätit och allt är klart tar vi racern och åker till Camilla på en snabb fika.
 
Nu är dagen klar och jag gör kväll.
 
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0